۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۵۰

معاون استاندارد اردبیل خبر داد؛

واحدهای تولیدی اردبیل زیر ذره‌بین طرح پایش کمی استاندارد

واحدهای تولیدی اردبیل زیر ذره‌بین طرح پایش کمی استاندارد

اردبیل-معاون ارزیابی انطباق و مسئول تمشیت امور جاری استاندارد استان اردبیل گفت: واحدهای تولیدی و محصولات بازار اردبیل در دو فاز بازرسی و آزمون زیر ذره بین طرح پایش کمی استاندارد قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسنعلی حسین‌پور ظهر پنجشنبه در بازدید از واحدهای تولیدی اردبیل با بیان اینکه طرح پایش کمی از ابتدای مهر ۱۴۰۱ در سطح استان اردبیل و همزمان با کل کشور آغاز شده است، اظهار کرد: واحدهای تولیدی و محصولات بازار اردبیل در دو فاز بازرسی و آزمون زیر ذره بین طرح پایش کمی استاندارد قرار دارند.

وی افزود: در این مدت تعداد ۱۲۷ فرآورده از واحدهای تولیدی استان از نظر وزنی و نشانه گذاری مورد ارزیابی قرار گرفته که در ۳۲ درصد از نمونه‌ها موضوع کم‌فروشی محرز بوده است و همچنین در این مدت تعداد ۲۴ فرآورده در سطح بازار متعلق به استان‌های دیگر مورد ارزیابی قرار گرفت.

معاون ارزیابی انطباق و مسئول تمشیت امور جاری استاندارد استان اردبیل ادامه داد: به مواردی که درصد کمبود وزن و حجم آن‌ها از حجم قانونی و مشخص شده کم باشد تذکر داده می‌شود و در مواردی که درصد وزن و حجم آن‌ها بیشتر از وزن اعلام شده باشد، ضمن اخطار به واحد و تعدد مراجعات نظارتی پس از آن جهت کنترل‌های بعدی، با توجه به درصد کم فروشی در این آزمون‌ها، تعداد محصولات تولید شده از هر شناسه، تولید و قیمت مصرف کننده، میزان جریمه مشخص شده و جهت اعمال قانون به تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شود.

حسین‌پور افزود: با توجه به اینکه پایش کمیت کالاهای مورد استفاده عموم به ویژه کالاهای اساسی و رعایت حق‌الناس جز اولویت‌های اصلی سازمان ملی استاندارد ایران است، اجرای این طرح به صورت مستمر ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف و کم‌فروشی، می‌توانند با شماره تلفن گویای ۱۵۱۷ و یا تلفن‌های ۸-۳۳۷۴۱۱۵۶ تماس حاصل کنند.

کد خبر 5765035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha