۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۵۹

فرمانده سپاه سیدالشهداء (ع) استان تهران:

۴۰۶ بسیجی و سپاهی در استان تهران طی اغتشاشات پارسال مجروح شدند

۴۰۶ بسیجی و سپاهی در استان تهران طی اغتشاشات پارسال مجروح شدند

ری- فرمانده سپاه سیدالشهداء (ع) استان تهران گفت: ۴۰۶ بسیجی و سپاهی در استان تهران طی اغتشاشات سال گذشته مجروح شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمد ذوالقدر ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح اندیشکده ملی حقوق جزا و جرم شناسی طی سخنانی اظهار کرد: قانونگذاران و وکلای کشور ما قانون اضطرار ندارند، با توجه به برخی قوانین، گاهی در اجرای مأموریت‌ها دچار چالش هستیم و نیروهای مأمور ما در اجرای مأموریت نیاز به کمک دارند.

فرمانده سپاه سیدالشهداء (ع) استان تهران در ادامه به اغتشاشات سال گذشته اشاره و اضافه کرد: سال گذشته یک جنگ ترکیبی تمام عیار به ایران اسلامی تحمیل شد و در صحنه‌های مختلف اعتراض‌ها شکل گرفت که در پی آشوب‌ها، ۴۰۶ نفر از نیروهای بسیجی و سپاهی در استان تهران مجروح شدند.

وی افزود: شرایط بحران با شرایط عادی تفاوت‌هایی دارد، در اغتشاشات مدارا و مسامحه کردیم و هرگز درگیری سخت به وجود نیامد و با دست خالی کار را انجام دادیم، اما در بعضی بخش‌ها دچار نقص قانون بودیم و انتظار می‌رود با کمک دستگاه قضا و مرکز وکلا قوانین اصلاح شود، امروز سپاه سیدالشهداء (ع) با یک برنامه ابتکاری، اندیشکده جزای حقوق را راه اندازی کرده که اساتید این حوزه، نیازمندی‌های حقوقی و قضائی نیروهای مسلح و ضابطان قوه قضائیه را احصاء کنند.

فرمانده سپاه سیدالشهداء (ع) استان تهران اضافه کرد: مسلماً در مأموریت‌های دفاعی، امنیتی، سازندگی، محرومیت زدایی، امداد و نجات و کار فرهنگی به ویژه در شرایط اضطرار و سخت نیازمند حمایت‌های قانونی هستیم.

ذوالقدر تاکید کرد: نیازمندی‌ها از طریق اساتید، احصاء خواهد شد و سپس در دانشگاه‌ها، کانون وکلا، سپاه و بسیج به رأی و نظر گذاشته می‌شود و امید است این اندیشکده گامی در راستای احیا و اصلاح قوانین و کمک به قانونگذاران به ایفای نفش بپردازد.

کد خبر 5765162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • جمشید IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      1 1
      هیچ جای دنیا اجازه نمیدهند..نیروهای مدافع امنیت با ضعف در مقابل مخلان امنیت جامعه ظاهر شوند..
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      1 1
      دعوا حلوا پخش نمیکنن
      • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
        1 1
        این دعوا نیست ،توطیه وبجان هم انداختن مردم یک کشور ونیروهای امنیتی اون در مقابل همه ،بنظر شما ایا در امریکا واروپا هم مروم میتونن واجازه دارن با پلیسشون چنین رفتاری کنند
    • سردار IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      1 1
      سلام سردار. متولی و مسئول این کار پلیس است ولی متاسفانه همیشه زیر سوال است چونکه وظیفه ذاتی اونه شما پشت پلیس خودتونو قایم کردید و ازتمامی این اوضاع خوب امتیاز میگیرید البته از بی عرضه کی مسئولین ناجاست که نمیتونن حق پرسنل خود را بگیرند خوشم میاد شما خوب کار بلدید ولی رفتار با مردم اینگونه نیست سردا