۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۱۰

تظاهرات در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ در حمایت از اسیر فلسطینی

تظاهرات در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ در حمایت از اسیر فلسطینی

شمار زیادی از فلسطینیان در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ در حمایت از «ولید دقه» اسیر فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی، تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربی الجدید، شماری از فلسطینیان، در حیفا واقع در اراضی اشغالی ۱۹۴۸، تظاهراتی را در حمایت از «ولید دقه» اسیر فلسطینی، برگزار کردند. طی این تظاهرات، فلسطینیان خواستار آزادی این اسیر فلسطینی و انتقال وی به بیمارستان جهت درمان شدند؛ چراکه اوضاع جسمی این اسیر در روزهای اخیر رو به وخامت نهاده است.

این تظاهرات به دعوت فعالان حقوقی فلسطینی در حیفا و خانواده این اسیر فلسطینی در جهت حمایت از ولید دقه برگزار شد که برخی اسرای آزاد شده فلسطینی نیز در آن حضور داشتند.

پنج‌شنبه هفته گذشته ولید دقه اسیر فلسطینی پس از انتقال به بیمارستانی در عسقلان، تحت عملیات جراحی قرار گرفت؛ اما خانواده وی از اوضاع جسمی او و همچنین نحوه نگهداری و پرستاری از وی اظهار بی‌اطلاعی نمودند و باتوجه به ضعف ناشی از بیماری، نگرانی خود را از تکرار وخامت وضعیت جسمانی وی اعلام کردند.

به گفته منابع محلی با توجه به جایگاه ویژه اجتماعی ولید دقه در بین مردم فلسطین، رفتار نامناسب‌تری از سوی رژیم صهیونیستی با وی صورت می‌پذیرد؛ چراکه وی باید چند ماه پیش آزاد می‌شد، اما به اتهام واهی قاچاق تلفن همراه به زندان، به دو سال اسارت دیگر محکوم شد، در حالی‌که معمولا چنین حکمی از سوی محاکم رژیم صهیونیستی برای این اتهام صادر نمی‌شود.

ولید دقه اندیشمند فلسطینی، ۶۱ ساله و از ساکنین اراضی اشغالی ۱۹۴۸ است که از سال ۱۹۸۶ به اسارت رژیم صهیونیستی درآمده است. وی در سال ۲۰۱۵ به سرطان خون مبتلا شد و در سال ۲۰۲۲ نیز به سرطان نادر میلوفیبروز مبتلا گشت. در مارس سال جاری میلادی، در نتیجه قصور پزشکی زندان‌های رژیم صهیونیستی حال این اسیر فلسطینی رو به وخامت نهاد و نگرانی فلسطینیان و حامیان محور مقاومت را برانگیخته است.

کد خبر 5773829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha