۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۱۹

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان:

ادامه تعامل همه بخش‌های مصرف انرژی برق برای گذر از اوج ضروری است

ادامه تعامل همه بخش‌های مصرف انرژی برق برای گذر از اوج ضروری است

زنجان- مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان بر لزوم ادامه تعامل همه بخش‌های مصرف انرژی برق برای گذر از اوج مصرف امسال تاکید کرد و گفت: رشد، توسعه و آبادانی کشور مرهون خدمات صنعت و کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار مهر، پیام جوادی بعد از ظهر یکشنبه در آیین تجلیل از صنایع و دستگاه‌های اجرایی همکار در اوج مصرف تابستان سال گذشته، افزود: ورود زودهنگام هوای گرم، به مدار آمدن وسایل سرمایشی و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج رمز ارز از جمله عوامل موثر در ناترازی میان تولید و مصرف انرژی برق بود.

وی ابراز داشت: این ناترازی در ۲ مرحله تابستان و زمستان سال قبل با علت‌های متفاوت رخ داد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان، گفت: علاوه بر همراهی و هم اندیشی صنایع و ادارات، ۱۰۰ برنامه تخصصی برای تعادل بخشی بین تولید و مصرف برق اجرا شد.

جوادی تاکید کرد: دوران اوج مصرف سال گذشته با اقدامات و تلاش‌های انجام شده با عارضه و مشکلات کمتری سپری شد.

وی بر لزوم ادامه تعامل همه بخش‌های مصرف انرژی برق برای گذر از اوج مصرف امسال تاکید کرد و بیان داشت: رشد، توسعه و آبادانی کشور مرهون خدمات صنعت و کشاورزی است که این بخش‌ها همواره در مواقع نیاز یاریگر شرکتهای برق بوده‌اند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان، افزود: میزان ناترازی ۲۰ هزار مگاواتی برق در استان با همکاری صنایع و دستگاه‌های اجرایی در زمان اوج مصرف متعادل شد و مصرف برق استان ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش یافت.

جوادی یادآور شد: افزایش مصرف برق ناشی از بار وسایل سرمایشی و کمبود نزولات آسمانی از عوامل ناترازی برق در تابستان بود.

وی افزود: تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها در فصل زمستان و اولویت شرکت‌های برق برای تامین انرژی برق خانگی نیز موجب این ناترازی در زمستان سال گذشته شد.

کد خبر 5773875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha