۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۶

معاون استاندار البرز:

شناسایی افراد بی‌سواد در اولویت کار فرمانداری‌های البرز قرار گیرد

شناسایی افراد بی‌سواد در اولویت کار فرمانداری‌های البرز قرار گیرد

کرج- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز بر لزوم جدیت بیشتر فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها در شناسایی افراد بی‌سواد در استان تاکید کرد.

مرتضی ولی پوری در حاشیه اولین جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان در سال ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ارتقای شاخص راهبردی سوادآموزی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی از برگ‌های زرین این انقلاب است.

وی افزود: در این راستا دولت سیزدهم توجه ویژه ای به این مهم دارد و برنامه‌ای مدون در دستور کار دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با اشاره سیره عملی امام خمینی (ره) افزود: تعلیم و تربیت در مکتب مقدس اسلام جایگاه رفیعی دارد و امام راحل عظیم الشان با تأسیس سازمان نهضت سواد آموزی در دی ماه ۱۳۵۸ این مهم را نهادینه کردند.

ولی پوری افزود: فرمانداری‌ها با همکاری و هم افزایی با آموزش و پرورش در سطح شهرستان‌ها از ظرفیت و مشارکت سازمان‌های غیر دولتی و مردم نهاد نیز استفاده کنند.

وی بر عزم جدی مسئولان دستگاه‌های اجرایی و همکاری با آموزش و پرورش تاکید کرد؛ افزود: ریشه کنی بی سوادی نیازمند تلاش همه دستگاه‌ها است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه زیرساخت لازم در زمینه ریشه کنی بی سوادی در ۷ شهرستان و مناطق استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: شورای پشتیبانی سواد آموزی در تمامی شهرستان‌ها و مناطق استان تشکیل و تمامی مسئولان عزم جدی در کاهش و ریشه‌کنی بی سوادی در استان اهتمام داشته باشند.

وی ضمن تقدیر از اجرای طرح کوثر در آموزش و پرورش گفت: سیاست‌های کارگروه کوثر در تصمیم‌سازی‌ها و ایفای نقش اجتماعی بانوان مؤثر است.

کد خبر 5806246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha