۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۳۵

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان مطرح کرد؛

ایجاد ۱۷۰۰ شغل در حوزه صنایع دستی گیلان

ایجاد ۱۷۰۰ شغل در حوزه صنایع دستی گیلان

رشت- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از ایجاد ۱۷۰۰ شغل در حوزه صنایع دستی در این استان خبر داد و گفت: بازارچه دائمی در شهرستان‌های گیلان راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی جهانی ظهر یکشنبه در همایش روز جهانی صنایع در گیلان در سالن اجتماعات مجتمع خاتم الانبیا رشت، اظهار کرد: تاریخچه صنایع دستی به عصر حجر بر می‌گردد و در گیلان هم صنایع دستی پیشینه کهن دارد.

وی از اختصاص ۵۲ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های صنایع دستی گیلان خبر داد و افزود: این میزان تسهیلات از ابتدای سال ۱۳۰۱ تاکنون محل تبصره ۱۸ و ۱۶ اشتغال خانگی به ۶۶۴ طرح اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از ایجاد ۱۷۰۰ شغل در حوزه صنایع دستی این استان خبر داد و بیان کرد: بیش از ۵ هزار نفر از هنرمندان صنایع دستی استان بیمه هستند و رفع مشکلات بیمه‌ای هنرمندان صنایع دستی در دستور کار دولت قرار دارد.

جهانی با تاکید بر لزوم اقتصادی‌سازی گردشگری در ابعاد مختلف بیان کرد: برند سازی و اقتصادی سازی صنایع دستی در رشته‌های مختلف این صنعت بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر لزوم کاربری سازی صنایع دستی افزود: کاربردی سازی صنایع دستی منجر بر رونق و اقتصادی سازی این صنعت می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه این استان بنیانگذار جشنواره در کشور است، گفت: در سال گذشته بیش از ۳۰۰ جشنواره در گیلان برگزار شد که فرصت مناسبی برای تعریف و تبلیغ دستاوردهای صنایع دستی است.

جهانی با تاکید بر لزوم ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در گیلان، اضافه کرد: بازارچه دائمی در شهرستان‌های گیلان راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به احصاء ۹۰ مدرسه بلا استفاده در گیلان، افزود: مدارس بلا استفاده گیلان به کارگاه صنایع دستی تبدیل شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان بر لزوم احیا و بازآفرینی هنرهای صنایع دستی تاکید کرد و ادامه داد: چموش دوزی و دارایی بافی در گیلان احیا می‌شود.

کد خبر 5807087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha