۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۵۲

حج تمتع ۱۴۰۲ ؛

دیدار دست اندرکاران حج با زائران در مدینه و شنیدن مشکلات موجود

دیدار دست اندرکاران حج با زائران در مدینه و شنیدن مشکلات موجود

سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه بازدید از هتل های محل اسکان زائران ایرانی در مدینه اینبار به هتلی رفتند که فاصله چندانی با حرم نبوی ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت امروز به صورت سرزده از هتل محل اقامت ۵ کاروان زائران ایرانی از استان های فارس و یزد در مدینه منوره بازدید کردند.

در این بازدید ، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از نزدیک با زائران و مدیران کاروان ها و کارگزاران حج که درحال ارائه خدمات به حجاج بودند، به گفتگو پرداخت.

مسئولان حج و زیارت دراین بازدید مطالب زائران در خصوص خدمات ارائه شده در حوزهای اسکان و تغذیه را شنیدند و به مسئولان ذی ربط برای پیگیری درخواست های مطرح شده تذکراتی دادند.

یکی از زائران هم با اشاره به تاخیر ۸ ساعته در پرواز به سمت مدینه، از مسئولان حج و زیارت درخواست داشت که در صورت امکان مدت زمان حضور این گروه از زائران در مدینه بیشتر شود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب دراین باره گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در خصوص اسکان زائران درهتل‌ها، اگر کاروانی یک روز بیشتر در مدینه بماند برای کاروانهای بعدی که عازم مدینه می‌شوند مشکل پیش می‌آید.

وی درعین حال خطاب به مدیران حج گفت: البته اگر امکانی فراهم گردید و یا برای پرواز کاروان بعدی تاخیراعلام شد، تدبیر شود برای این کاروان مدت زمان تاخیر پرواز جبران شود.

یکی دیگر از زائران با مشاهده حجت‌الاسلام والمسلمین نواب، درباره مطلب منتشر شده مبنی بر اینکه که دولت ایران، پول‌های آزاده شده درعراق را به زائران اختصاص داده، سوال کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه این مطلب به شکل نادرستی در رسانه طرح شده است، گفت: پولی که ایران از عراق از محل فروش برق و گاز طلب داشت عراق باید این پول را می پرداخت. سازمان حج و زیارت نیز هزینه دریافتی از زائران برای سفر حج را به حساب بانک مرکزی واریز کرده بود تا آن را در قالب ارز دریافت کند؛ بانک مرکزی نیز ارز مورد نیاز هزینه زائران را از محل طلبی که از عراق دریافت کرد ، اختصاص داد و آن را به عربستان منتقل کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در ادامه به این موضوع هم اشاره کرد که هزینه‌های حج امسال برای زائران با ارز ۲۸ هزارو ۵۰۰ تومانی محاسبه شده است و همچنان با تدبیر مسئولان حج و زیارت هزینه های حج زائران ایرانی از مناسب ترین هاست.

درخواست تسهیل ورود به قبرستان بقیع یکی دیگر از موضوعاتی بود که یکی از زائران در گفتگو با حجت‌االاسلام والمسلمین نواب مطرح کرد.

سرپرست حجاج ایرانی نیز گفت: در جلسات با مسئولان عربستان این خواسته را مطرح نموده و درخواست کردیم تدابیری بیاندیشند تا زائران به دربهای قبرستان بقیع دسترسی داشته و بتوانند از مسیرهای مختلف وارد آن و خارج شوند.

کد خبر 5807172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha