۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۵۲

مدیرکل انتقال خون فارس:

فارس ۸ درصد از نیاز خونی کشور را تامین می کند

فارس ۸ درصد از نیاز خونی کشور را تامین می کند

شیراز- مدیرکل انتقال خون فارس گفت: استان فارس ۸ درصد از نیاز خونی کشور را تولید کرده و دومین استان کشور در زمینه تولید فرآورده‌های خونی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید اکبرزاده بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: پایگاه انتقال خون استان فارس از سال ۵۶ تأسیس شده و به عنوان دومین پایگاه انتقال خون در کشور فعالیت کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به آمار اهدا کنندگان خون در استان فارس می‌توان گفت که ۴۴ و ۳ دهم درصد از اهدا کنندگان خون در استان فارس را بانوان تشکیل می‌دهند این در حالی است که طی سه دهه گذشته سهم بانوان در اهدا خون ۵ و ۷ دهم درصد کاهش یافته است.

اکبر زاده تاکید کرد: ۲۸ درصد از مراجعه کنندگان به مراکز درمانی فارس از سایر استان‌ها و کشورهای حوزه خلیج فارس اند از این رو می‌توان گفت که پایگاه انتقال خون استان فارس بزرگترین پایگاه کشوری از لحاظ فرآورده گیری خون محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: استان فارس دومین استان کشور در زمینه تولید فراورده‌های خونی در کشور بوده و ۸ درصد از نیاز خونی کشور را تولید می‌کند.

اکبر زاده در خصوص پایگاه انتقال خون در شهر شیراز بیان کرد: دو پایگاه نمازی و قوامی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ٨ صبح تا ٢٠ و ۳۰ دقیقه و روز پنج شنبه ٨ تا ۱۹ و ۴۵ دقیقه پذیرای اهدا کنندگان هستند.

مدیرکل انتقال خون فارس با بیان اینکه امسال، از ۵۲ هزار و ٢٨٠ نفر مراجعه کننده در فارس، ٣٨ هزار نفر موفق به اهدای خون شده‌اند که یک هزار و ۶۸۳ از آنان را بانوان و چهار هزار و ۱۷۷ نفر نیز برای اولین بار اهدا خون داشته‌اند.

کد خبر 5808511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha