۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۵

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی مطرح کرد؛

تکمیل مرکز جامع اهدای خون بیرجند نیازمند ۱۵ میلیارد تومان اعتبار

تکمیل مرکز جامع اهدای خون بیرجند نیازمند ۱۵ میلیارد تومان اعتبار

بیرجند- مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: تکمیل مرکز جامع اهدای خون بیرجند نیازمند ۱۵ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار مهر، کامبیز مهدی زاده صبح سه شنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه ایران دردنیا ازکشورهای پیشرو درامر انتقال خون است، اظهار کرد: یکی از مهمترین دستاورد ها برای اهداکننده خون کنترل بیماریهای قلبی و عروقی است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ازفواید دیگر اهدای خون کنترل وتنظیم آهن دربدن است، بیان کرد: متأسفانه جهت ارتقای سطح کیفی و کمی انتقال خون دراستان باکمبود نیرو مواجه هستیم.

مهدی زاده گفت: بانوان درامراهدای خون مشارکت کمتری دارند و در خراسان جنوبی فقط ۷درصد اهدا کنندگان را بانوان تشکیل می دهند که رتبه پنجم کشور را داریم.

وی با اشاره به اینکه مردم شمال شهر بیرجند با همکاری وهمراهی شهرداری به زودی یک مرکز خونگیری مجهز خواهند داشت، اظهارکرد: در سال ۱۴۰۰ میزان مراجعه کنندگان برای اهدای خون ۲۶ هزار و ۱۴۸ نفر بوده که ۲۱ هزار و ۴۱۶ نفر موفق به اهدای عضو شدند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی بیان کرد: در سال گذشته نیز در خراسان جنوبی ۲۶ هزار و ۶۲۲ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این میزان ۲۲ هزار و ۸۵ نفر موفق به اهدا شدند.

مهدی زاده از استقبال خوب مردم برای اهدای پلاکت خون در استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: پیگیری راه اندازی دستگاه های پلاکت فرزیس بیشتر در خراسان جنوبی هستیم چراکه نشان از افزایش ۳۵ درصدی دارد.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۲۲ هزار و ۸۰۵ واحد خوبی اهداء شده است که از این تعداد هفت هزار و ۵۰۰ واحد خونی استان به سایر استان های دیگر ارسال شده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای تکمیل مرکز جامع اهدای خون بیرجند نیازمند ۱۵ میلیارد تومان اعتبار هستیم، یادآور شد: در سال گذشته، ۵۴ درصد اهداکنندگان خون به صورت مستمر اهداء خون داشته اند اما در استان این رقم ۵۸.۸ بوده است که رقم خوبی است.

مهدی زاده با اشاره به مشکل دسترسی به پایگاه ها در مرکز بیرجند، گفت: کانتینری به شمال شهر بیرجند منتقل و در بلوار مسافر راه اندازی خواهد شد تا دسترسی مردم برای اهدای خون بیشتر شود.

کد خبر 5809136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha