۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۶

پیش بینی برداشت ۸۰ هزار تن هلو از باغ‌های گلستان

پیش بینی برداشت ۸۰ هزار تن هلو از باغ‌های گلستان

گرگان-سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۸۰ هزار تن محصول هلو از باغ‌های استان برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نویدرضا فرهانی گفت: در گلستان با تولید بیش از ۸۰ هزار تن هلو از ارقام مختلف زودرس، میان رس و دیر رس، بالاترین میزان تولید در کشور را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: برداشت محصول ازباغ‌های هلوی پیش رس شامل ارقام داوری، شصت روزه، سرخابی از نیمه اردیبهشت ماه آغاز شده و تا اواخر خرداد ادامه دارد.

فرهانی افزود: پس از آن نیز ارقام میان رس و سپس دیررس شامل ارقام زعفرانی، جی اچ هیل، آلبرتا، انجیری وارد بازار شده و تا اواخر شهریور کار برداشت این محصول ادامه دارد.

وی گفت: پیش بینی می‌شود در سال جاری با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و اقدامات فنی صورت گرفته در سطح باغات توسط باغداران استان حدود ۸۰ هزارتن محصول هلو جمع آوری و راهی بازار مصرف شود.

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: حدود ۳۰ درصد محصول تولیدی در بازارهای داخلی استان و بقیه به سایر نقاط کشور حمل و ارسال می‌شود.

وی گفت: شهرستان‌های بندرگز، کردکوی، گرگان و رامیان بیشترین سطح باغ‌های هلو را در اختیار داشته و باغداران این مناطق سهم به سزایی در تولید محصول هلوی کشور دارند.

استان گلستان با دارا بودن ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار باغ از ارقام مختلف هلو، بیشترین سطح این محصول را در سطح کشور داراست.

کد خبر 5810063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha