۲۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۹

هواشناسی هرمزگان اعلام کرد؛

مناطق شرقی دریای عمان تحت تاثیر طوفان حاره‌ای مواج است

مناطق شرقی دریای عمان تحت تاثیر طوفان حاره‌ای مواج است

بندرعباس - هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: طوفان حاره‌ای از امروز به مناطق خشکی مرز پاکستان و هند خواهد رسید اما همچنان مناطق شرقی دریای عمان مواج باقی خواهد می‌ماند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هواشناسی هرمزگان توصیه کرد: از رفت‌و آمد کشتی‌های تجاری به مقاصد فراساحلی شرق دریای عمان خودداری شود. همچنین دریای عمان و شرق تنگه هرمز تحت تأثیر بادهای جنوب شرقی و خلیج فارس و غرب تنگه هرمز تحت تأثیر بادهای جنوب غربی -شمال غربی در ساعات بعدازظهر امروز جمعه مواج خواهد بود و اختلال در ترددهای دریایی را به همراه دارد.

در ساعات بعدازظهر امروز (جمعه) نیز سرعت باد در جزایر غربی به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. به طور کلی وزش باد نسبت شدید و اختلال در ترددهای دریایی تا روز شنبه (۲۷ خرداد) تداوم خواهد داشت.

از روز یکشنبه ۲۸ خرداد نیز به تدریج کاهش سرعت باد و کاهش تلاطم دریا و در ساعات اولیه صبح مه رقیق صبحگاهی و در طول روز غبارمحلی پیش بینی شده است.

آسمان این استان صاف تا قسمتی ابری، در سواحل دریای عمان و تنگه هرمز با افزایش ابر و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان به‌ویژه ارتفاعات شرقی و شمالی همراه با افزایش ابرهای همرفتی، رگبار پراکنده باران و رعد وبرق و افزایش موقتی سرعت باد پیش بینی می‌شود.

احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی در منطقه بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود. در ساعات بعدازظهر و اوایل شب از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود و این شرایط در ساعات بعدازظهر فردا (شنبه ۲۷ خرداد) نیز پیش بینی می‌شود.

از لحاظ دمایی نیز از امروز به صورت موقت افزایش یک تا ۲ درجه‌ای دما پیش بینی شده و اوایل هفته آینده نیز کاهش نسبی دما در برخی نقاط استان مورد انتظار است.

کد خبر 5811589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha