۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۲۲

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور:

جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی روستاییان ۳۰ میلیون نفر است

جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی روستاییان ۳۰ میلیون نفر است

اراک- مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور گفت: جامعه هدف این صندوق حدود ۳۰ میلیون نفر است.

به گزارش خبرنگار مهر، بیت‌اله برقراری ظهر یکشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی در اراک اظهار داشت: بیمه‌های اجتماعی از اهیمت ویژه برخوردار است و هرچه در حوزه‌های اجتماعی کار شود، کارآمدی بیشتر و رضایتمندی بیشتر می‌شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور افزود: این صندوق تابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و رسالت این صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان و عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است اما طبق قانون می‌توان شاغلان فصلی، رانندگان و نظام مهندسی کشاورزی را بیمه کرد.

برقراری با بیان اینکه در حوزه کشاورزی ۱۰ شغل زیرمجموعه وجود دارد که می‌توان بیمه کرد، گفت: جامعه هدف این صندوق حدود ۳۰ میلیون نفر است و شرایط از سن قانون کار از ۱۸ سالگی تا ۵۰ سالگی بر اساس احکام دائمی مجلس شورای اسلامی است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور ادامه داد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ۱۰ درصد سهام پالایشگاه شازند را یک هفته قبل از سال جدید به مبلغ ۲۸ هزار میلیارد تومان خریداری کرد و یک‌هزار میلیارد تومان هم در سنوات گذشته در این استان سرمایه‌گذاری کرد.

وی با بیان اینکه توجه به اصل برابری در این صندوق مورد توجه جدی است و سطوح این صندوق هشت‌گانه شده، گفت : ۵۵۰ هزار بیمه شده جدید در دولت سیزدهم جذب شده و در ۱۶ سال قبل از دولت، یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جذب این صندوق شده بودند.

برقراری تأکید کرد: بودجه این صندوق یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که به چهار هزار میلیارد تومان افزایش یافته و بیانگر رشد ۶۴ درصدی است.

وی ادامه داد: ۲۲ فقره وام بدون ضامن از طریق این صندوق در حال پرداخت به متقاضیان است و به سمت ارائه خدمات بیشتر حرکت می کنیم و بر اساس سیاست‌های دولت مردمی اقدامات این صندوق روز به روز در حال افزایش است.

کد خبر 5813646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha