۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۳۷

مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری:

چهارمین خانه هلال عشایری چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

چهارمین خانه هلال عشایری چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

شهرکرد_مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: نخستین خانه هلال عشایری در منطقه عشایرنشین شهرستان فِلارد و چهارمین خانه هلال عشایری چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

مسعود مثنوی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه عشایر در خانه‌های هلال همه آموزش‌های امدادی لازم برای امدادرسانی در حوادث مختلف را فرا می‌گیرند اظهار کرد: خانه‌های هلال برای ارتقای سطح آمادگی و تاب آوری جوامع محلی و روستایی با رویکرد مدیرت حوادث و سوانح مبتنی بر جامعه افتتاح می‌شوند.

وی گفت: جمعیت هلال احمر برای تحقق شعار هر خانواده یک امدادگر بر آن است تا با تأسیس خانه‌های هلال در شهرها و روستاها و عشایر، جامعه هدف بیشتری را تحت آموزش قرار دهد.

مثنوی بیان داشت: فلسفه ایجاد خانه‌های هلال توانمند سازی جوامع است و اگر حادثه‌ای در یک منطقه رخ دهد افراد حاضر در صحنه مردم همان اعضای خانه هلال محله و شهر هستند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای راه اندازی خانه‌های هلال در استان چهارمحال و بختیاری مجموع خانه‌های هلال فعال در سطح استان بیش از ۱۰۰ خانه هلال در محله‌ها، روستاها و شهرهای استان افتتاح و راه اندازی شده است.

مثنوی تاکید کرد: خانه‌های هلال و مدیریت برنامه‌های آموزشی آن و ارتقای فرهنگ امدادی و داوطلبی بر پایه اصول و اهداف سازمانی و با تکیه بر آموزه‌های دینی بسیار ارزشمند است.

کد خبر 5814117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha