۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۱۰

پس از سفر سران کشورهای آفریقایی به مسکو و کی‌یف؛

رامافوسا: درگیری در اوکراین باید از طریق دیپلماسی پایان یابد

رامافوسا: درگیری در اوکراین باید از طریق دیپلماسی پایان یابد

رئیس جمهور آفریقای جنوبی پس از سفر سران کشورهای آفریقایی به روسیه و اوکراین در سخنانی گفت: درگیری در اوکراین باید از طریق دیپلماسی پایان یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «سیریل رامافوسا» رئیس جمهور آفریقای جنوبی پس از سفر سران کشورهای آفریقایی به روسیه و اوکراین در سخنانی گفت: آفریقای جنوبی معتقد است که درگیری در اوکراین باید از طریق دیپلماسی و با در نظر گرفتن اصول اساسی عدم تعهد با بلوک های نظامی پایان یابد.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی در این ارتباط ادامه داد: در این سفر همه ابعاد خاتمه درگیری در اوکراین بدون توسل به جنگ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین در جریان سفر سران چند کشور آفریقایی به روسیه و اوکراین، برای همکاری با هیئت آفریقایی موافقت کردند.

وینسنت ماگونیا سخنگوی ریاست جمهوری آفریقای جنوبی چندی پیش اعلام کرد که کشورش هیئتی را به روسیه و اوکراین اعزام کرده است تا مقدمات ماموریت صلح در چارچوب تلاش‌های سران ۶ کشور آفریقایی برای پایان دادن به جنگ روسیه و اوکراین ایجاد شود.

سخنگوی ریاست جمهوری آفریقای جنوبی در ادامه گفت: خومبودزو نتشاوهنی وزیر اطلاعات آفریقای جنوبی به مسکو سفر کرد. یک هیئت دیگر نیز در حال انجام کارهای مقدماتی در اوکراین است.

گفتنی است سیریل رامافوزا رئیس جمهور آفریقای جنوبی در هفته های گذشته اعلام کرده بود که ماموریت صلح متشکل از رهبران زامبیا، سنگال، جمهوری کنگو، اوگاندا، مصر و آفریقای جنوبی برای پایان دادن به جنگ روسیه و اوکراین همکاری خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین، پیشنهاد رهبران آفریقا برای انجام ماموریت صلح را پذیرفته اند.

این دیدارها هفته پیش در کی یف و مسکو به انجام رسید.

کد خبر 5814634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha