۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۳

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران اعلام کرد؛

اجرای برنامه آموزش شوراهای اسلامی و دهیاران در مازندران

اجرای برنامه آموزش شوراهای اسلامی و دهیاران در مازندران

ساری- سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران گفت: آموزش شوراهای اسلامی و دهیاران مازندران به صورت حرفه‌ای و کاربردی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد توکلی صبح چهارشنبه در نشست با باقر بهاری رئیس شورای اسلامی مازندران جهت بررسی آخرین وضعیت شوراهای استان با بیان اینکه گاهاً عمده مشکل شوراهای اسلامی و دهیاران مازندران عدم شناخت کافی از قوانین است، اظهار کرد: برای برون رفت از این بخش از ضعف عملکرد شوراهای اسلامی و دهیاران مازندران، آموزش آنها به صورت حرفه‌ای و کاربردی در سطح استان باید برگزار شود تا خلأ اصلی یعنی کم آگاهی از قوانین جبران گردد.

وی شوراهای اسلامی شهر و روستای استان مازندران را بازوان حوزه عمرانی استان دانست و افزود: شوراها به دلیل حضور در مجامع محلی از مشکلات آنها آگاه هستند و اگر بر قوانین مسلط باشند به درستی می‌توانند بازوان شهرداران و دهیاران باشند و در مجموع اهداف حوزه عمرانی را در سطح شهر و روستا را به خوبی پیاده کنند.

سرپرست معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه آموزش ضمن خدمت دهیاران استان به صورت جدی دنبال می‌شود و امسال نیز دور جدید آموزش‌ها به صورت حرفه‌ای و کاربردی برگزار می‌شود، یادآورشد: پارسال نیز آموزش بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ دهیارا ن استان در ۴ سرفصل به مدت ۳۰ ساعت برگزار شد.

توکلی همچنین خواستار تداوم آموزش شوراهای اسلامی استان مازندران در طول خدمت شد و تصریح کرد: آموزش شوراها نیز به صورت موردی و کارگاهی در برخی از شهرستان‌ها برگزارشد؛ اما این آموزش باید به صورت حرفه‌ای برگزار گردد.

رئیس شورای اسلامی مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه آموزش شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: البته آموزش شوراها باید به صورت حرفه‌ای باشد که به دنبال تحقق آن هستیم و برای اجرای آن نیازمند حمایت و استفاده از ظرفیت معاونت عمرانی استانداری می‌باشد.

باقر بهاری با اشاره به اینکه جامعه ۸ هزار نفری شوراهای اسلامی شهر و روستاهای مازندران به دلیل حضور در همه مناطق استان اشراف خوبی از توانمندی و کاستی‌های حوزه کاری خود دارند، افزود: توانمندسازی شوراهای اسلامی شهر و روستاها با آموزش و شناخت قوانین محقق خواهد شد.

کد خبر 5816203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha