۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۲۳

مدیرکل راهداری اردبیل:

کنارگذر پل اجیرلو ظرف یک هفته آینده تکمیل می‌شود

کنارگذر پل اجیرلو ظرف یک هفته آینده تکمیل می‌شود

اردبیل-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: کنار گذر پل تخریب شده انجیرلو در مسیر گرمی- بیله سوار با بارگیری پل‌های خرپایی، ظرف یک هفته تا ۱۰ روز تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کلیم‌الله وثوقی بعدازظهر چهارشنبه در بازدید از وضعیت راه‌های سیل زده اردبیل با اشاره به وضعیت احداث پل در محل پل تخریب شده انجیرلو در مسیر گرمی- بیله سوار اظهار کرد: هم‌اکنون کنار گذر در محل پل انجیرلو با بارگیری پل‌های خرپایی از قزوین در حال احداث است که طی ۱۰ روز این کنار گذر زیر ترافیک خواهد رفت.

وی با بیان اینکه مشاور و پیمانکار اولیه برای اجرای سازه اصلی انتخاب شده و به‌زودی با پیمانکار به توافق نهایی خواهیم رسید که پروژه را آغاز کنند، افزود: پس از تخریب این پل راه فرعی روستایی برای ترافیک محلی آماده شد و برای تردد ترانزیتی هم مسیر بیله‌سوار، پارس‌آباد، مشگین‌شهر به سمت اردبیل پیش‌بینی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: تعیین تکلیف اعتبارات مدیریت بحران کشور یکی از چالش‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل است که از سه سال پیش اعتباری به دستگاه‌های اجرایی در این زمینه داده نشده است.

وثوقی بر لزوم تأمین اعتبار برای خرید آبروهای پیش ساخته در باکس‌های بتنی و نیز خرید خرپاهای فلزی موردنیاز در پروژه‌های راه‌سازی استان تاکید کرد و گفت: سیل اخیر موجب تخریب چندین پل در استان شده است که احتمال تخریب این ابنیه در سیل‌های بعدی نیز زیاد است که نیازمند مساعدت و تأمین اعتبارات در این زمینه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در جریان وقوع سیل‌های متعدد ۳۸۹ راه روستایی در این استان آسیب دید که شامل ۱۱۹ کیلومتر محور اصلی با ۱۵۲ دستگاه ابنیه فنی و ۶۹۵ کیلومتر راه فرعی روستایی با ۷۶۵ دستگاه ابنیه فنی بوده است.

کد خبر 5816572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha