۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۹

صدور ۴۶ مجوز تخریب و تغییر کاربری ساختمان‌های دولتی در گلستان

صدور ۴۶ مجوز تخریب و تغییر کاربری ساختمان‌های دولتی در گلستان

گرگان-رئیس اداره فنی و امور مهندسان مشاور اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: در سال ۱۴۰۱، مجوز تخریب و تغییر کاربری ۴۶ مورد اموال غیرمنقول متعلق به دولت در گلستان صادر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد آشوری گفت: بر اساس ماده ۱۲۲ قانون محاسبات عمومی کشور، وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی مکلف هستند هرگونه تغییرات کلی در اموال غیر منقول اعم از تخریب یا تجدید بنا، تغییرات ناشی از سیل، زلزله و سایر حوادث را در مرکز به وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان‌ها به ادارات کل امور اقتصادی و دارایی اعلام کنند.

رئیس اداره فنی و امور مهندسان مشاور اداره کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: هیأت وزیران در سال ۱۳۷۳ مصوبه‌ای ابلاغ کردند که بر اساس آن تمامی دستگاه‌های دولتی مجوز هرگونه تخریب، تغییر کاربری و تغییر کلی اموال غیر منقول خود را از وزارت راه و شهرسازی اخذ کنند.

آشوری گفت: بر این اساس، کارشناسان اداره فنی اداره کل راه و شهرسازی گلستان با حضور در محل ساختمان‌های نا ایمن که کتباً توسط دستگاه مربوطه معرفی شده، بررسی‌های لازم را برای صدور دستور تخریب یا حفظ بنا و یا بهسازی انجام می‌دهند.

رئیس اداره فنی و امور مهندسان مشاور اداره کل راه و شهرسازی گلستان در ادامه افزود: ساختمان‌هایی که تخریب آن‌ها توسط کارشناسان دفتر فنی تصویب و تأیید می‌شود باید حائز شرایط لازم باشند.

آشوری گفت: همچنین فرسودگی، وجود رطوبت و ترک عمیق ناپایدار در ساختمان‌ها موجب می‌شود مجوز تخریب ساختمان توسط اداره کل راه و شهرسازی صادر شود.

رئیس اداره فنی و امور مهندسان مشاور اداره کل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه مجوز تغییر کاربری در اموال غیر منقول متعلق به دولت نیز باید توسط وزارت راه و شهرسازی صادر شود، گفت: در سال ۱۴۰۱، مجوز تخریب و تغییر کاربری ۴۶ مورد اموال غیرمنقول متعلق به دولت در گلستان توسط اداره کل راه و شهرسازی استان صادر شد.

وی افزود: ۵۰ درصد این مجوزها مربوط به اداره کل آموزش و پرورش استان، ۲۰ درصد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی گلستان و مابقی مربوط به سایر دستگاه‌های دولتی اعم از اداره کل ورزش و جوانان، فرمانداری‌ها، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و … بوده است.

کد خبر 5817026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha