هشدار کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره اوضاع کرانه باختری

هشدار کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره اوضاع کرانه باختری

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل به جنایات صهیونیست‌ها در کرانه باختری واکنش نشان داده و درباره خارج شدن کنترل اوضاع امنیتی کرانه باختری به شدت هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل به جنایات صهیونیست در کرانه باختری واکنش نشان داد.

فولکر تورک کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد: استفاده مفرط اسرائیل از اسلحه سبب خارج شدن کنترل اوضاع امنیتی می‌شود.

وی افزود: ما درباره تشدید تنش در کرانه باختری هشدار می‌دهیم و خواهان پایان فوری خشونت هستیم.

این موضع گیری در حالی است که اوضاع در کرانه باختری رود اردن میان فلسطینیان و شهرک نشینان صهیونیست به شدت متشنج گزارش شده است. رژیم صهیونیستی از حمله پهپادی به یک خودرو در کرانه باختری خبر داده است.

روز چهارشنبه هم شهرک نشینان صهیونیست دست به اقدامات وحشیانه علیه منازل و خودروهای متعلق به فلسطینیان در کرانه باختری زدند.گروهی از شهرک نشینان که شمار آنها بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر عنوان شد با حمله به ترمسعیا واقع در شمال کرانه باختری زمین‌های زراعی، منازل و خودورهای برخی فلسطینیان را به آتش کشیدند. در جریان این حملات وحشیانه دستکم ۳۰ منزل و ۶۰ خودرو به طور جزیی یا کامل سوختند و شماری از فلسطینیان هم زخمی شدند.

نظامیان صهیونیست با گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک آور به فلسطینیان حمله کردند و منابع فلسطینی ا ز شهادت یک جوان ۲۷ ساله فلسطینی بر اثر تیراندازی خبر دادند.

تداوم شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تداوم شهرک سازی در کرانه باختری خبر داده و اعلام کرده است که هزار واحد مسکونی جدید پیش بینی شده است.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل خواستار توقف طرح‌های جدید شهرک سازی رژیم صهیونیستی شده و طبق معمول به ابراز نگرانی بسنده کرده است.

شهرک نشینان صهیونیست در ادامه طرح شوم یهودی سازی اراضی شغالی فلسطین شروع به ساخت ۳ شهرک یهودی در کرانه باختری کردند. بر اساس این گزارش، شهرک نشینان یهود ظرف کمتر از ۴۸ ساعت چندین کانکس و خانه پیش ساخته در نزدیکی شرق روستای مخماس واقع در شمال شرق قدس اشغالی نصب کردند.

حسن ملیحات ناظر سازمان دفاع از حقوق بادیه نشینان البیدر گفت که شماری از شهرک نشینان یهود با یورش به منطقه البقعه واقع در شرق مخماس شروع به نصب کانکس‌ها در مجاورت یکی از مناطق مسکونی این منطقه کردند.

در شهر نابلس نیز تعدادی از شهرک نشینان صهیونیست با حمایت نظامیان صهیونیست جهت آغاز ساخت مجتمع شهرک نشینی یهود اقام به نصب خانه‌های پیش ساخته و کانکس کردند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که تعدادی از شهرک نشینان صهیونیست به منظور ساخت یک مجتمع شهرک نشینی در روستای ام صفا واقع در شمال غرب رام الله اقدام به نصب کانکس و خانه‌های پیش ساخته کردند.

شایان ذکر است که در حال حاضر بیش از ۵۰۰ شهرک و مجتمع شهرک نشینی یهودی در کرانه باختری و قدس اشغالی وجود دارد و بیش از ۹۰۰ هزار صهیونیست در آنها اقامت دارند که ۳۵۰ هزار نفر آنها در قدس شرقی سکونت دارند و هر روز دست به سرکوب فلسطینیان می‌زنند.

کد خبر 5817738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha