۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰

علامتی مطرح کرد؛

معافیت مالیات برای برخی اسباب‌بازی‌ها اعمال می‌شود

معافیت مالیات برای برخی اسباب‌بازی‌ها اعمال می‌شود

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کانون پرورش فکری در حال مذاکره و گرفتن مجوز معافیت مالیات برای برخی از کالاها در صنعت اسباب بازی است.

حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه تخصصی اسباب بازی، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی اسباب بازی که توسط انجمن تولید کنندگان اسباب بازی برگزار شده است، اتفاق مبارکی است؛ با توجه به اینکه به عنوان ناظر بر این صنعت آمار تعداد تولید کنندگان اسباب بازی را داریم، اما در این نمایشگاه توانستم شاهد تمامی محصولات این صنعت از نزدیک باشیم. خوشبختانه در کمیت تولید کنندگان نمره قابل قبولی را داریم اما در کیفیت محصولات باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به عوامل تأثیر گذار بر روند رو به رشد تولید اسباب بازی گفت: اسباب بازی باید استانداردهای لازم برای کودک و نوجوان را داشته باشد. به این معنی نیست که محصولات تولید شده در ایران ضعیف هستند. خوشبختانه بعضی از کالاها به صورت درجه یک تولید می‌شوند، اما انتظار می‌رود اکثر کالاها از کیفیت عالی برخوردار باشند. تنوع محصولات و مهم‌تر از آن بازارپردازی فرهنگی هم از رویکردهای مهم در تولید این صنعت است. محصولاتی که تولید می‌شود بایستی سناریو، کتاب، انیمیشن و فیلم داشته باشد تا بتواند جای خودش را در میان خانواده‌ها باز کند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با اشاره به چالش‌های تولید اسباب بازی در ایران گفت: امروزه سهم بیشتر بازار کشور به محصولات وارداتی اختصاص پیدا کرده و این مسأله باعث شده است حس رقابت در بین تولیدکنندگان در ایران به دلیل فروش کم و عدم دریافت سود قابل قبول کمرنگ شود.

وی افزود: ارگان‌های دولتی از جمله صدا و سیما، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شورای نظارت بر اسباب بازی با معرفی این کالاها و تسهیل خدمات به تولید کنندگان در بسترسازی برای فروش کالاهای ایرانی، روند رو به رشد تولید محصولات ایرانی و معرفی به خانواده‌ها را افزایش می‌دهد و بدون شک در تولید محصولات متناسب با فرهنگ ایرانی خدمت خواهند کرد.

علامتی با اشاره به معافیت مالیات برای تولید کنندگان گفت: امروزه کانون پرورش فکری در حال مذاکره و گرفتن مجوز معافیت مالیات برای برخی از کالاهاست. یکی از شرایط آن این است که اگر ماهیت اسباب بازی تولید شده آموزشی باشد و مورد تأیید قرار بگیرد، از مالیات معاف شود.

کد خبر 5818275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha