۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۲

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های استان اصفهان:

۵۰۰ پُل در استان اصفهان برای کنترل سیلاب احتمالی لایروبی می‌شود

۵۰۰ پُل در استان اصفهان برای کنترل سیلاب احتمالی لایروبی می‌شود

اصفهان- رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های استان اصفهان از لایروبی ۵۰۰ پل در سال جاری برای کنترل سیلاب‌های احتمالی خبر داد.

حامد ایرج پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تنقیه پل‌ها به معنای تمیز کردن، باز کردن و برداشتن گل و لای از دهانه پل‌ها بوده و جزو برنامه‌های اولویت دار راهداری استان برای جلوگیری از خسارات احتمالی به پل‌ها و هدایت آب‌های سطحی است.

وی با بیان اینکه پل‌ها و آب‌روها سازه‌های ارزشمند و سرمایه‌های ملی هستند، افزود: پاکسازی بموقع و تخلیه مصالح باقیمانده در این پل‌ها می‌تواند به طرز چشمگیری از بروز خسارات و از بین رفتن ابنیه فنی و بستر راه جلوگیری کند.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های استان اصفهان خاطرنشان کرد: امسال ۵۰۰ دستگاه پل با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال با اولویت نقاط در معرض خطر سیل در سراسر استان لایروبی خواهد شد.

ایرج پور اضافه کرد: برای صرفه جویی و انجام کار بیشتر احجامی که قابلیت برداشت توسط ماشین آلات را دارد توسط دستگاه‌های اداره کل انجام و مابقی با توان پیمانکاران اقدام خواهد شد.

به گفته وی مسئولیت نگهداری حدود ۱۵ هزار پل و آب‌رو در حوزه راه‌های استان اصفهان بر عهده کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان است.

کد خبر 5820601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha