۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۰

امام جمعه موقت اردستان:

عید قربان یادگار یک امتحان الهی است

عید قربان یادگار یک امتحان الهی است

اردستان-امام جمعه موقت اردستان گفت: عید قربان یادگار یک امتحان الهی است که حضرت ابراهیم (ع) آن را در راه خداوند انجام داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد در خطبه‌های نماز عید قربان اردستان، اظهار داشت: عید قربان یادگار یک امتحان الهی است که حضرت ابراهیم (ع) آن را در راه خداوند انجام داد و اگر انسان در راه خداوند کوچک‌ترین از خودگذشتگی انجام دهد، قطعاً چندین برابر آن را دریافت می‌کند.

وی افرود: عید فطر و عید قربان از جمله اعیاد مسلمانان بوده که هر دو بعد از یک دوره بندگی است که عید فطر بعد از یک ماه روزه‌داری و عید قربان نیز بعد از یک ماه انجام اعمال و مناسک حج است و آن روزی که انسان در آن گناه نکند عید است.

امام جمعه موقت اردستان خاطرنشان کرد: عید غدیر را هم در پیش داریم و این عید نیز از اعیاد مسلمانان است که در روایات اطعام روز غدیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و سعادت آن است که انسان جان خود را در راه خداوند متعال فدا کند.

حجت السلام طباطبایی‌نژاد بیان کرد: از ضروریات ایمان و تقوا، صبر و بردباری انسان‌ها است و کسی که در راه خداوند استقامت نداشته باشد، ایمان نخواهد داشت و در روایت آمده است که نسبت صبر به ایمان همچون پیکری بوده که سر پیکر صبر است.

وی یادآور شد: خداوند با این سختی‌ها قصد امتحان کردن انسان‌ها را دارد و با امتحان حضرت ابراهیم (ع) قصد داشت که این حضرت به مقام تقرب الهی دست پیدا کند.

کد خبر 5823071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha