۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۶

در راستای محرومیت زدایی از مناطق محروم صورت می‌گیرد؛

برنامه‌ریزی برای آبرسانی به بیش از ۱۲۰۰ روستای خوزستان

برنامه‌ریزی برای آبرسانی به بیش از ۱۲۰۰ روستای خوزستان

اهواز- معاون اجرایی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) گفت: به منظور محرومیت زدایی از مناطق محروم خوزستان عملیات آبرسانی به بیش از یک هزار و ۲۰۰ روستای استان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حمید اباذری ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به انعقاد قرار داد اجرای طرح‌های محرومیت زدایی در خوزستان اظهار کرد: به همین منظور عملیات آبرسانی به یک هزار و ۲۸۱ روستای استان ظرف سه سال آینده از سوی این قرارگاه انجام می‌شود.

معاون اجرایی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) افزود: با اجرای کامل این طرح هیچ روستای بدون آب در خوزستان باقی نخواهد ماند.

وی از دیگر برنامه‌های محرومیت زدایی این قرارگاه را احداث و بهسازی راه‌های روستایی محروم خوزستان عنوان کرد و افزود: یک هزار و ۲۶۰ کیلومتر راه روستایی در خوزستان احداث و ۶۸۰ کیلومتر مسیر روستایی نیز مرمت و روکش خواهد شد.

سردار اباذری گفت: همچنین از سوی این قرارگاه عملیات ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن محرومان برای مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و دیگر نیازمندان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به تعهد این قرارگاه برای نوسازی مدارس محروم خوزستان افزود: ۱۳۰ مدرسه سنگی و کانکسی در روستاهای محروم خوزستان تخریب و تبدیل به مدارس نوساز خواهند شد.

معاون اجرایی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با بیان اینکه یک میلیون هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان زیر پوشش طرح‌های آبخیزداری قرار می‌گیرد، افزود: ۲ هزار کیلومتر خط انتقال آب به مزارع استان نیز لوله کشی خواهد شد.

سردار اباذری در ادامه اجرای عملیات لایروبی ۲ هزار کیلومتر از انهار خوزستان و ساخت ۱۵۰ استخر برای گاومیش‌های استان را از دیگر برنامه‌های قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) به منظور محرومیت زدایی در استان عنوان کرد.

کد خبر 5826391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha