۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۴۴

نماینده مردم تنکابن، عباس آباد و رامسر در مجلس:

راه‌اندازی خط پروازی در رامسر سرآغاز تبادلات بین المللی است

راه‌اندازی خط پروازی در رامسر سرآغاز تبادلات بین المللی است

رامسر- نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس آباد در مجلس گفت: راه اندازی خط پروازی مسقط - رامسر سرآغاز تبادل بین المللی با کشورهای مختلف از جمله عمان و ایران است.

سید شمس الدین حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر در حاشیه برقراری اولین پرواز مسیر مسقط - رامسر با بیان اینکه این پرواز بین المللی سر آغاز تبادل برخی دیگر از ظرفیت‌های دو کشور عمان و ایران است، اظهار داشت: این پرواز را سر منشأ مناسبات اقتصادی، فرهنگی و گردشگری می دانم.

وی افزود: ایران بویژه استان‌های شمالی و بالاخص غرب مازندران دارای مزیت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف است که جذابیت بسیاری برای مردم کشور عمان دارد.

حسینی با بیان اینکه گردشگری سلامت برای مردم کشور عمان دارای جایگاه ویژه ای است، خاطر نشان کرد: حدود دوسال برای برقراری این پرواز بین المللی و فراهم کردن مقدمات و تصویب مرز هوایی زمان صرف شد.

نماینده مردم منطقه در خانه ملت اضافه کرد: این موضوع ابتدا با پیگیری‌های بسیار در کمسیون مرز وزارت کشور مطرح شد و پس از انجام مطالعات آن و تعیین مرز هوایی مبدا و مقصد، این مصوبه در سال ۹۹ به تصویب رسید.

وی ادامه داد: پس از آن مطالعات گمرک و گذرنامه انجام شد و وزارت کشور درخواست ایجاد مرز هوایی رامسر را برای بار و مسافر به هیئت وزیران ارسال کرد و این موضوع در کمسیون امنیتی و سیاسی در فروردین ماه سال جاری به تصویب رسید.

وی این مصوبه را نقطه عطفی برای منطقه برشمرد و خاطرنشان کرد: با سفر وزیر کشور در سال گذشته و وزیر راه و شهرسازی در ماه گذشته به غرب مازندران و بازدید از فرودگاه رامسر، تمامی تدارکات جهت برقراری این پرواز بین المللی به رامسر انجام شد.

حسینی با بیان اینکه این پرواز می‌بایست در دو هفته گذشته انجام می‌شد، تصریح کرد: به دلیل اینکه باید تجهیزات گذرنامه خریداری شده و استقرار می‌یافت که خرید آن نیز انجام شده است..

اولین پرواز خارجی با ۱۳۵ مسافر خارجی

ارشاد حاتمی رئیس فرودگاه رامسر در آئین افتتاح نخستین پرواز مسقط- رامسر در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: این پرواز با هواپیمای ایرباس ۳۲۰ و با حدود ۱۳۵ مسافر امروز در فرودگاه رامسر به زمین نشست.

وی افزود: حدود چهار سال در تلاش مستمر هستیم که ارتقای زیرساخت‌ها و استقرار تجهیزات و و اخذ مجوزات هوایی و تصویب نامه مرز هوایی از سازمانهای و وزارت خانه‌های مرتبط انجام بشود.

حاتمی اضافه کرد: تمامی ملزومات اداری و اخذ مجوزها در فروردین سال جاری انجام شد و پس از آن با مکاتبات و درخواست‌هایی که از شرکت هواپیمایی داشتیم، خوشبختانه با شرکت هواپیمایی تابان، به توافق رسیده و این پرواز با رعایت تمامی مناسبات اداری امروز به زمین نشست.

کد خبر 5826683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha