۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۸

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی:

۱۴ زندانی جرایم غیر عمد در خراسان شمالی آزاد شدند

۱۴ زندانی جرایم غیر عمد در خراسان شمالی آزاد شدند

بجنورد- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از آزادی قطعی 14 زندانی دارای محکومیت های مالی و موضوع جرائم غیرعمدی در استان خبر داد.

حجت الاسلام رضا براتی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۱۴ مددجو با بدهی معادل یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به نیت ۱۴ معصوم و در نتیجه گذشت شکات و محکوم لهم، قبولی اعسار و کمک‌های خیرین و نیکوکاران و حمایت‌های مالی ستاد دیه استان، در مراسم امروز از زندان‌های خراسان شمالی آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ضمن قدردانی از تلاش‌های کلیه عوامل مؤثر در این اقدام خداپسندانه گفت: بر اثر تلاش‌های صورت گرفته و مذاکرات اصلاحی معمول شکات و محکوم لهم مبلغ ۴۷۰ میلیون تومان از مطالبات خود را بخشیدند و از طرفی مبلغی معادل ۶۲۰ میلیون تومان نیز از طریق ستاد دیه استان و کمک‌های مالی خیران و نیکوکاران و بعلاوه با صدور حکم قضائی در خصوص اعسار و تقسیط بخشی از محکوم به معادل ۶۸۰ میلیون تومان و همچنین با لحاظ ۳۰ میلیون تومان آورده خانواده‌های مددجویان، موجبات رهایی این زندانیان از حبس فراهم شد.

وی بیان کرد: از مجموع زندانیان آزاد شده موضوع جرایم غیرعمد طی یوم جاری، تعداد ۱۳ نفر مرد و یک نفر زن بودند.

مقام عالی قضائی استان خاطرنشان کرد: کار خیر نزد خداوند متعال همواره از اجر فراوانی برخوردار است و ثواب مترتب بر آن نیز با هیچ چیز مادی قابل مقایسه نیست.

وی در پایان ضمن اشاره به اینکه ۸۰ نفر زندانی دیگر استان، موضوع محکومیت‌های مالی و جرایم غیر عمد، با ۶۰ میلیارد تومان بدهی، همچنان منتظر دریافت کمک‌های مردمی از دست‌های پرمهر و عطوفت خیرین و نیکوکاران هستند؛ ابراز امیدواری کرد: زمینه‌های آزادی این زندانیان نیز بزودی فراهم شود.

کد خبر 5827207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha