۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۸

آلمان: نیازی به استقرار نیروهای بیشتری از ناتو در لهستان نیست

آلمان: نیازی به استقرار نیروهای بیشتری از ناتو در لهستان نیست

وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که لهستان نیروی نظامی کارآمدی دارد و نیاز به نیروهای بیشتری از ناتو ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «بوریس پستوریوس» وزیر دفاع آلمان روز سه‌شنبه اعلام کرد که لهستان به نیروهای بیشتری از ناتو برای استقرار در این کشور نیاز ندارد.

در حالیکه دولت لهستان به طور مرتب می گوید که ناتو تا آنجا که ممکن است نیروهای خود را در این کشور مستقر کند، وزیر دفاع آلمان گفت که ارتش لهستان نیروهای مسلح بسیار کارآمدی دارد وبه اوکراین و کشورهای حوزه بالتیک پشتیبانی گسترده نظامی ارائه می کند.

وزیر دفاع آلمان در مصاحبه ای تاکید کرد که لهستان نیز به طور موثری در تلاش است تا پتانسیل نظامی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. بنابراین تصور نمی شود که به استقرار نیروهای آلمانی بیشتر در لهستان نیاز است.

در نوامبر ۲۰۲۲ و پس از سقوط یک موشک اوکراینی در لهستان و کشته شدن دو نفر، دولت برلین سه واحد سامانه پاتریوت خود را در اختیار دولت ورشو قرار داد.

ماتئوس موراویتکسی، نخست وزیر لهستان پیش از این در نشستی خبری گفت که مقامات این کشور تمایل دارند تا درباره زمان «ضروری» استقرار تسلیحات هسته‌ای در ورشو، اعضای سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) را متقاعد کنند.

موراویتسکی در واکنش به اینکه آمریکا هنوز مذاکرات با لهستان درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در این کشور را تایید نکرده، گفت: به قول معروف «استمرار رمز رسیدن به موفقیت است.»

کد خبر 5827470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha