۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۶

مدیر کل محیط زیست بوشهر مطرح کرد؛

پیشگیری از بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان و تب برفکی در بوشهر

پیشگیری از بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان و تب برفکی در بوشهر

بوشهر- مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: پیشگیری از بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان و تب برفکی در بوشهر با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحمن مرادزاده صبح چهارشنبه در نشست کارگروه مشترک محیط زیست و دامپزشکی اظهار داشت: در راستای حفاظت از گونه‌های مختلف جانوری در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: کارگروه مشترک محیط زیست و دامپزشکی با حضور نمایندگان اداره کل دامپزشکی، در محل اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر برگزار شد.

وی اظهار داشت: این نشست تخصصی در خصوص پیشگیری از بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و تب برفکی، انجام واکسیناسیون با اولویت مناطق حساس محیط زیست و انجام گشت و پایش های مشترک در سطح استان برای بیماریابی در اسرع وقت همچنین محدود سازی بیماری بوده است که در این کارگروه مشترک مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انجام اقدامات پیشگیرانه و واکسیناسیون

دامپزشک و کارشناس بیماری‌های حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز گفت: با توجه به موفقیت در مهار و مقابله با طاعون نشخوارکنندگان کوچک، با اقدامات پیشگیرانه و واکسیناسیون به موقع، مقابله با بیماری تب برفکی و جلوگیری از شیوع آن به مناطق در دستور کار قرار گرفت.

دکتر محمدکاظم اسماعیلی گفت: ماندگاری ویروس عامل بیماری تب برفکی خیلی بیشتر از طاعون نشخوارکنندگان کوچک است اما می‌توان با اقدامات لازم و واکسیناسیون دام‌های اهلی داخل و مجاور مناطق حفاظت شده، این بیماری را کنترل کرد.

وی بیان کرد: گرچه تلفات بیماری تب برفکی همچون طاعون نشخوارکنندگان کوچک نیست اما در صورت مهار نشدن بیماری و ماندگاری ویروس تب برفکی مقابله با این بیماری در دراز مدت بسیار مشکل خواهد شد.

رنجبر رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های اداره کل دامپزشکی نیز از آغاز واکسیناسیون در نیمه اردیبهشت ماه برای مقابله با بیماری‌ها خبر داد که این روند تا پایان تیرماه، ادامه پیدا می‌کند و همه دام‌های روستایی سراسر استان تحت پوشش کامل واکسیناسیون قرار خواهند گرفت.

کد خبر 5828109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha