۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۰۵

مؤسس مدرسه علمیه فاطمیه (س) مشگین‌شهر:

زنان در انعکاس رویداد غدیر نقش مهمی داشتند

زنان در انعکاس رویداد غدیر نقش مهمی داشتند

مشگین‌شهر- مؤسس مدرسه علمیه فاطمیه (س) مشگین‌شهر با اشاره به واقعه غدیر خم و نقش‌آفرینی بانوان در این مسئله سرنوشت‌ساز، گفت: بانوان در انعکاس رویداد غدیر نقش مهمی را ایفا کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا باوقار عصر چهارشنبه در همایش «بانوان پیشگام مدافع حریم ولایت» که به مناسبت گرامیداشت دهه امامت و ولایت در حوزه علمیه فاطمیه (س) مشگین‌شهر برگزار شد، اظهار کرد: در زمان جاهلیت قبل از اسلام زنان هیچ ارزشی نداشتند و فرزند دختر مایه ذلت و خواری محسوب می‌شد اما با ظهور اسلام خط بطلانی بر این افکار باطل کشیده شد.

وی تصریح کرد: دین اسلام هیچ حد و مرزی برای کسب کمالات و ارزشمندی بین زن و مرد قائل نشده بلکه ملاک ارزشمندی را تقوا معرفی کرده و برای بانوان نقش‌های اجتماعی تعریف کرده است.

مؤسس مدرسه علمیه فاطمیه (س) مشگین‌شهر به نقش بانوان در حمایت از حریم امامت و ولایت اشاره کرد و گفت: حمایت صدیقه کبری (س) از حضرت علی (ع) و فداکاری بانوان در عرصه‌های مختلف کربلا نمونه‌هایی از نقش ارزنده این قشر عظیم در حمایت از حریم ولایت است.

حجت‌الاسلام باوقار با اشاره به نقش پررنگ بانوان در انقلاب اسلامی و زمان دفاع مقدس افزود: تاریخ انقلاب مشارکت و نقش‌آفرینی زنان را از یاد نخواهد برد چرا که زنان علاوه بر حضور در میدان نبرد، نقش مهمی در تربیت و تشویق نیروهای انقلابی و حمایت از همسران و فرزندان خود در راستای تحقق اهداف اسلامی و حریم ولایت داشتند.

امام جمعه مشگین‌شهر به مسئله غدیر خم و نقش‌آفرینی بانوان در آن اشاره کرد و ادامه داد: در رویداد غدیر خم خیلی از بانوان حاضر راوی خطبه غدیر بودند و در انعکاس این واقعه مهم نقش مهمی ایفا کردند.

کد خبر 5828609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha