۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۴

مقامات دفاعی قره‌باغ خبر دادند؛

گزارش نقض آتش‌بس به‌فرماندهی حافظ صلح روسیه فرستاده شد

گزارش نقض آتش‌بس به‌فرماندهی حافظ صلح روسیه فرستاده شد

مقامات دفاعی منطقه قره‌باغ از نقض آتش‌بس از سوی جمهوری آذربایجان و ارسال گزارش این رویداد به فرماندهی حافظ صلح روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آرمن پرس به نقل از مقامات دفاعی منطقه قره‌باغ اعلام کرد که نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان با شلیک گلوله و خمپاره‌ های ۶۰ میلی‌ متری به یک کمباین که در حال انجام کارهای کشاورزی در مزارع روستای ماچکالاشن آرتساخ بود، آتش‌ بس منطقه «مارتونی» (Martuni) را نقض کرده اند.

بر اساس اعلام این رسانه، هیچ تلفاتی به طرف ارمنستانی وارد نشده است.

همچنین، پرونده نقض آتش بس به فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه گزارش شده است.

تا کنون بیانیه ای از سوی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در این ارتباط صادر نشده است.

تنش‌های اخیر میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان با محوریت گذرگاه لاچین درگرفته است. کریدور لاچین تنها مسیری است که ارمنستان را به مرکز قره‌باغ کوهستانی متصل می‌کند.

گروهی از اتباع جمهوری آذربایجان که خود را فعال محیط زیست می‌خواندند، ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۱ آذر ۱۴۰۱)، کریدرو لاچین را که نیروهای حافظ صلح روسیه در آن مستقر شده اند را مسدود کردند.

باکو مدعی شد که هدف مسدود کردن هیچ جاده ای نبوده و خودروها می توانند آزادانه در هر دو جهت حرکت کنند، اما ایروان آن را اقدامی تحریک آمیز از سوی باکو با هدف ایجاد یک فاجعه انسانی در منطقه ارمنی نشین قره باغ عنوان کرد.

در پی ادامه دار شدن این اختلافات، ارمنستان چندی پیش به دیوان بین المللی دادگستری در شهر لاهه هلند شکایت کرد و این دیوان نیز به نفع ایروان رأی داد.

کد خبر 5831056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha