۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۲۰:۱۴

مدیر شرکت توریع برق کلاله:

شبکه توزیع برق کلاله با خرید ۳۰ میلیارد ریال تجهیزات، تقویت شد

شبکه توزیع برق کلاله با خرید ۳۰ میلیارد ریال تجهیزات، تقویت شد

گرگان-مدیر شرکت توزیع برق کلاله با اشاره به افت ولتاژ برق در خرداد، گفت: ۸۰ کیلومتر از شبکه تک فاز و دو فاز برق این شهرستان در مدت یک ماه با خرید ۳۰ میلیارد ریال تجهیزات، ترمیم و تقویت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل ساسانی، اوج مصرف برق کلاله در فصل گرمای پارسال را ۶۲.۵ مگاوات اعلام کرد و افزود: با وجود اینکه امسال این پیک مصرف به ۶۵ تا ۷۰ مگاوات رسید، با ترمیم و تقویت ۳۹۷ نقطه از شبکه برق شهری و روستایی شهرستان، نگرانی در تأمین برق وجود ندارد.

وی همچنین از جایگزین کابل‌های خود نگهدار به جای سیم در ۲۷۰ کیلومتر معادل ۵۲ درصد از شبکه فشار ضعیف کلاله خبر داد و اظهار کرد: این شهرستان در مجموع ۵۱۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف دارد.

مدیر شرکت توزیع کلاله افزود: امسال اجرای پروژه تبدیل سیم به کابل در ۳۷ کیلومتر از شبکه شهری و ۲۳ کیلومتر از شبکه روستایی پیش بینی شده این طرح‌ها بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ساسانی بیان کرد: با اجرای طرح اصلاح شبکه توزیع، اتلاف انرژی برق در شبکه فشار ضعیف کاهش می‌یابد و در نتیجه از ورود آلاینده ناشی از مصرف سوخت‌های جایگزین (گازوئیل و مازوت) به فضای کشور جلوگیری می‌شود.

وی گفت: مشکلی در تأمین روشنایی شهرهای کلاله و فراغی و روستاهای شهرستان وجود ندارد و در سفر معاون سازمان راهداری کشور هم درخواست تأمین روشنایی دوراهی کلاله در مسیر جاده شمال به مشهد مطرح شد.

مدیر امور برق کلاله با بیان اینکه جایگزین کردن هر کیلومتر شبکه سیمی با کابل خود نگهدار افزون بر چهار میلیارد ریال هزینه نیاز دارد، ابراز امیدواری کرد با تخصیص اعتبارات ویژه ملی و استانی عملیات اجرایی این طرح در مناطق روستایی این شهرستان شتاب بیشتری بگیرد.

کد خبر 5831199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha