۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۹:۴۷

رئیس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی:

ابزار هنر برای انتقال مفاهیم دینی استفاده شود

ابزار هنر برای انتقال مفاهیم دینی استفاده شود

اصفهان - رئیس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی گفت: توصیه ما به مسئولان امور فرهنگی این است که رشته‌های مختلف هنری را مرور کرده و از آن برای انتقال مفاهیم دینی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی نیلی پور صبح یکشنبه با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اعتقاد و باور به امامت از ارزش‌های مهم دین اسلام است، اظهار داشت: این ارزش از غدیر آغاز شده و به ظهور منتهی می‌شود. معتقدیم این باور انرژی مضاعفی دارد که می‌تواند به نفع مؤمنین رقم بخورد.

وی افزود: عناصر کیفی اگر به صحنه وارد شوند می‌توانند جریان سازی کنند مانند عاشورا که ۷۰ شهید داشت اما جریان آن در تاریخ باقی مانده است.

با انتخاب روش‌های نو ارزش امامت را باید به جوانان انتقال دهیم

رئیس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی با بیان اینکه با انتخاب روش‌های نو ارزش امامت را باید به جوانان انتقال دهیم، گفت: اگر آرمان غدیر تا مهدویت را نتوانیم به جامعه منتقل کنیم استقامت ایمانی موردنیاز برای رسیدن به جامعه تراز را از دست خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در انتقال مفاهیم دینی دچار رکودهایی هستیم که علت آن عدم انتخاب روش‌های خوب بوده است، افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که این مفاهیم در قالب هنر ارائه شود. ما نیز هیچ راهی نداریم به جز اینکه اینگونه عمل کنیم تا زیبایی ارزش دینی در ظرف زرین هنر با جذابیت چند برابر در اختیار همگان قرار گیرد.

نیلی پور خاطرنشان کرد: توصیه ما به مسئولان امور فرهنگی این است که رشته‌های مختلف هنری را مرور کرده و از آن برای انتقال مفاهیم دینی استفاده شود.

وی افزود: یکی از هنرهای ما پرده خوانی بوده که سال‌ها وجود داشته است، در گذشته داستان عاشورا از طریق پرده خوانی منتقل می‌شده است و امروز این هنر می‌تواند دوباره احیا شود.

هنرمندان منزوی شده‌اند

رئیس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی معارف مهدوی گفت: در شهر اصفهان بیش از ۴،۵ هزار هنرمند داریم و چون از آن‌ها محصولی نخواستیم منزوی شده‌اند، بنابراین با کمک یک نفر از این هنرمندان پرده غدیر را تولید کردیم و بیش از آن بیش از ۸۰۰ نسخه از پرده مهدویت منتشر و بیش از یک هزار بار در کشور ارائه شد.

وی بیان کرد: پرده غدیر با کمک دو هنرمند خانم نگارگری و با هنرمندی یک هنرمند خانم خطاطی شد و کار محتوایی و نگارگری آن یک سال به طول انجامید.

نیلی پور ادامه داد: در این تابلو ۴ حاشیه و یک متن داریم. حاشیه اول از بیرون احادیث مربوط به فضائل امام علی (ع)، حاشیه دوم القاب ایشان، حاشیه سوم اشعار غدیریه و حاشیه چهارم ۱۸ جلد کتاب است که شامل نهج البلاغه و غررالحکم و سایر کتبی است که زندگی امام علی (ع) را تشریح کرده‌اند، مجموعه مکاتبات و مناظرات پیرامون امام علی (ع) نیز در همین راستا آمده است.

وی بیان کرد: امیدواریم تا یک سال آینده ده‌ها نقال حرفه‌ای برای این تابلو داشته باشیم، این امکان وجود دارد که این پرده در هر مراسم و مجلس و مکانی مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی گفت: قبل از رونمایی از پرده ۱۰۰ نسخه از پرده توزیع شد و پس از آن ۸۰ مورد از پرده در اختیار علاقه‌مندان برای کارهای تبلیغی قرار گرفت.

۱۵۰ خوانش پرده مهدویت در کشور

وی اظهار داشت: در عید غدیر امسال حدود ۱۵۰ خوانش از پرده داشتیم و در استان‌های خراسان رضوی، تهران و سیستان و بلوچستان بیش از ۲۵۰ مورد خوانش صورت گرفت. امیدواریم با تربیت نقال، سال آینده موج گسترده‌ای برای انتقال پیام غدیر داشته باشیم.

کد خبر 5831468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha