۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۴

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

برخی آثار نمایش خانگی زوال خانواده را هدف گرفته‌اند

برخی آثار نمایش خانگی زوال خانواده را هدف گرفته‌اند

قم- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در سال های اخیر در عرصه نمایش خانگی شاهد تولید سریال‌هایی بودیم که زوال خانواده، ترویج مشروبات الکلی و مواد مخدر و مسائل نامتعارف را دنبال می کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه ظهر دوشنبه در همایش راویان حماسه حسینی در قم اظهار داشت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران شکل نگرفته و ارتش نیز در حال پایش و بازسازی بود و به همین دلیل دشمن تلاش کرد تا با حمله نظامی انقلاب اسلامی را زمین گیر کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: در دوران دفاع مقدس امکانات نظامی ما بسیار اندک بود و حتی لباس کامل برای رزمندگان وجود نداشت و به سیم خاردار و حتی پلاک برای شناسایی رزمندگان دسترسی نداشتیم.

حجت الاسلام خسرو پناه گفت: در دوران دفاع مقدس که همه دنیا علیه کشور بسیج شده بودند، جهاد و مقاومت موجب پیروزی شد و این در حالی بود که در همه چیز تحریم بودیم.

خسروپناه افزود: رزمندگان دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم برای حفظ و حراست از کشور جان خود را اهدا کردند و حق بزرگی به گردن ما دارند و این جهاد است که امید در جامعه ایجاد می‌کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه جنگ فرهنگی و شناختی بسیار پیچیده و ظریف است، افزود: در سال‌های اخیر در عرصه نمایش خانگی شاهد تولید سریال‌هایی بودیم که زوال خانواده، ترویج مشروبات الکلی و مواد مخدر و مسائل نامتعارف را دنبال می‌کردند و هر یک از دستگاه‌ها نیز می‌گفتند ما متولی آن نیستیم که برای اولین بار شورای عالی انقلاب فرهنگی در این عرصه ورود و مسئولیت‌ها را مشخص کرد و در این حوزه یا ترک فعل‌ها هم برخورد خواهد شد که با این مصوبه فریادهایی بلند شد.

خسروپناه گفت: ما با سریال‌های خانوادگی مخالف نیستم و از ساخت ده‌ها سریال در این عرصه نیز حمایت می‌کنیم اما با فساد، تزلزل و زوال خانواده مخالفیم و نباید اجازه داد که این سریال‌ها تولید شود.

وی تاکید کرد: در برابر جنگ فرهنگی، جهاد تبیین ضروری است و باید در برابر اقدامات دشمن در عرصه‌های مختلف هنری ورود کرد و امروز شاهدیم که سرودهای مذهبی بسیاری در کشور تولید می‌شوند که دارای اثرگذاری خوبی هستند.

وی افزود: امسال در ۱۰۶ شهر کشور راهپیمایی عید غدیر از یک کیلومتر تا ۱۰ کیلومتر برگزار و مجالس بسیاری نقاط مختلف کشور برپا شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: راهپیمایی غدیر نماد وحدت و اخوت است که نشان از جهاد رفتاری و فرهنگی است و صرفاً زدن چند موکب نیست و عمده هزینه‌های صورت گرفته نیز از سوی مردم بوده است.

حجت الاسلام خسرو پناه تصریح کرد: طلاب در موسم تبلیغ نباید به سخنرانی در مساجد و حسینیه‌ها بسنده کنند و عمل و رفتار آنان نیز باید برای مردم الگو باشد.

وی گفت: جریان‌هایی وجود دارد تا حجاب و عفاف را در جامعه تخریب و فرهنگ بدحجابی و بی حجابی را در جامعه ترویج کنند.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب نیز فرهنگ برهنگی رواج یافته بود و انقلاب جلوی این امر را گرفت و امروز نیز عهده‌ای تلاش دارند تا آن مسیر را احیا کنند.

حجت الاسلام خسرو پناه افزود: در حجاب و عفاف آسیب اول برای شخص، خانواده و در نهایت جامعه است و مسئولین باید در این زمینه به وظایف خود عمل کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: قرارگاه فرهنگی حجاب و عفاف در شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شده است تا مباحث فکری و فرهنگی را دنبال کند که البته وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصدی گری نیست و این قرارگاه نهادها را به خط می‌کند.

حجت الاسلام خسرو پناه افزود: ۲۰ درصد مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی دوره گذشته در عرصه فرهنگ بوده که ۷۰ درصد آن اجرایی نشده است و در عرصه علم و فناوری مصوبات خوبی داشتند و پیگیری‌های لازم صورت گرفته و تا ۷۰ درصد نیز توفیق کسب شده است.

کد خبر 5832953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha