۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۱:۱۷

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد:

۱۰هزار دانشجو در ۱۱ دانشکده فنی و حرفه‌ای استان یزد تحصیل می‌کنند

۱۰هزار دانشجو در ۱۱ دانشکده فنی و حرفه‌ای استان یزد تحصیل می‌کنند

یزد- رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد از تحصیل ۱۰ هزار دانشجو در ۱۱ دانشکده فنی و حرفه‌ای در سراسر استان یزد خبر د اد.

احمد محتشمی در گفتگو با خبرنگار مهر تعداد دانشکده های دانشگاه فنی و حرفه ای استان را ۱۱ مرکز اعلام کرد و اظهار داشت: در سال تحصیلی گذشته ۱۰ هزار دانشجو در رشته های مختلف در این مراکز تحصیل می کردند.

وی عنوان کرد: این دانشگاه دارای ۷۸ رشته کاردانی ، ۵۰ رشته کارشناسی ناپیوسته و پنج رشته کارشناسی پیوسته است.

محتشمی با بیان اینکه آزمون رشته های کاردانی و کارشناسی سوم شهریورماه برگزار می شود، افزود: تعداد اعضای هیئت علمی این دانشگاه ۳۶ نفر است و حدود هزار استاد مدعو نیز در این دانشگاه مشغول تدریس هستند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد با اشاره به مهارت محور بودن تحصیل در دانشگاه فنی و حرفه ای عنوان کرد: دانشجویان این دانشگاه در برخی رشته ها ۱۰۰ درصد جذب بازار کار شده اند و حتی یک بیکار نیز در برخی رشته ها وجود ندارد.

وی همچنین از راه اندازی مرکز رشد علم و فناوری در این مرکز آموزشی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در مهر ماه هم نمایشگاه آثار و دستاوردهای دانشجویان این دانشگاه برپا می شود.

محتشمی در مورد خوابگاه های دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد اظهار داشت: مساحت خوابگاه‌های این دانشگاه ۳۱ هزار و ۹۸۴ متر مربع و اماکن ورزشی آن نیز ۴۰ هزار متر مربع است که در اختیار دانشجویان غیربومی قرار گرفته است.

کد خبر 5833292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha