۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۹:۴۳

استاندار لرستان:

نرخ تورم لرستان در بلندمدت کاهش پیدا می‌کند

نرخ تورم لرستان در بلندمدت کاهش پیدا می‌کند

خرم‌آباد - استاندار لرستان تأکید کرد: برای کاهش نرخ تورم در بلندمدت به نتیجه دلخواه خواهیم رسید و این مستلزم تداوم روند برنامه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد زیویار در حاشیه جلسه مجمع نخبگانی با موضوع شعار سال، اظهار داشت: کنکاش و بررسی‌ها و پیشنهادها نخبگان استان در راستای مهار تورم و افزایش تولید می‌بایست برای تحقق شکل عملیاتی به خود بگیرد.

وی گزارش ۴۷۱ قلم اساسی در تورم را از مهم‌ترین دستور کارهای این جلسه عنوان کرد و گفت: در جلسه قبل بررسی نرخ قیمت این اقلام مصوب شده و در این جلسه گزارش جامعی از آن ارائه شد.

استاندار لرستان، اظهار کرد: ارتباطات عرضه، تقاضا، انتظارات مردم و نااطمینانی‌هایی که در بین عموم در خصوص افزایش نرخ قیمت کالاها شکل می‌گیرند در مقوله تورم بسیار مؤثر بوده و در این جلسه به آن پرداخته شد.

زیویار در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری کارگروه‌های تخصصی با موضوع تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: ماحصل نتایج این کارگروه‌های تخصصی در جلسه نهایی که ادامه جلسات مشابه امروز است تصمیمات پایانی را در برخواهد داشت.

وی به برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت تیم مدیریتی استان باهدف تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: مباحث مطرح شده در جلسات با نخبگان نهایتاً می‌بایست طبق برنامه‌های تدوین شده توسط تیم مدیریت استان اجرا شوند.

استاندار لرستان مقوله‌های صنایع دانش‌بنیان، راه و آب را از مهم‌ترین برنامه‌های بلندمدت تیم اجرایی استان قلمداد کرد و عنوان کرد: در این بخش برنامه‌هایی که از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون در استان انجام داده موفقیت‌آمیز بوده؛ اما هنوز با افقی که ما در نظر داریم فاصله وجود دارد.

زیویار، ادامه داد: قطعاً تداوم این برنامه‌های بلندمدت در آینده دستاوردهای بهتری را برای استان به همراه خواهد داشت.

وی در خصوص نرخ تورم استان، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی که انجام شد رتبه استان در کاهش تورم چند پله ارتقا پیدا کرده است.

استاندار لرستان، تأکید کرد: برنامه‌هایی که در استان برای مهار تورم در دست اجرا است موفقیت‌آمیز بوده؛ اما در بلندمدت به نتیجه دلخواه خواهیم رسید و این مستلزم تداوم روند این برنامه‌ها است.

کد خبر 5835351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha