۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۱۹

نماینده مردم آستارا در مجلس تاکید کرد؛

ضرورت مراقبت از فرهنگ عاشورا و تبیین آن برای نسل آینده

ضرورت مراقبت از فرهنگ عاشورا و تبیین آن برای نسل آینده

آستارا- نماینده مردم آستارا در مجلش شورای اسلامی بر ضرورت مراقبت از فرهنگ عاشورا و تبیین آن برای نسل آینده تاکید کرد و گفت: کربلا تجلی زیبایی‌ها، کمال انسان، وفاداری و رضای الهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا مرحبا ظهر پنجشنبه در همایش مبلغان عاشورا اظهار کرد: هنر امام حسین (ع) این بود کاری کرد تا در طول قرون هیچ ظالمی نتواند به راحتی ظلم کند و هر یک از ما در هر لباسی و شغلی که هستیم و هر اسم عنوان و رسمی که داریم سرباز و مبلغ این درگاه هستیم و باید در این راستا حرکت کنیم.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌ها و ظلم‌های فراوان برای از بین بردن نهضت عاشورا در طول قرن‌ها افزود: امروز کربلا پابرجاست اما آثاری از این ظالمان وجود ندارد.

مرحبا با اشاره به کلام «ما رایت الا جمیلا» حضرت زینب (ع) گفت: کربلا تجلی زیبایی‌ها، کمال انسان، وفاداری و رضای الهی است، در کربلا می‌بینیم که چطور یک انسان در خدا محو می‌شود و جز خدا را نمی بیند.

وی ادامه داد: نباید اجازه دهیم جعل و تحریف‌های قیام عاشورا و محدودیت‌هایی که دشمن در فضای مجازی برای کمرنگ نشان دادن این نهضت انجام می‌دهد، این زیبایی را از ما بگیرد، عاشورا یک چشمه زلال است که امانت اهل بیت (ع) است و باید مراقبت کرده تا به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

نماینده آستارا با بیان اینکه هیچ چیزی به اندازه عاشورا و کربلا ظرفیت جذب کودکان و نوجوانان را ندارد، افزود: بخش عمده‌ای از دسته‌های مساجد همین بچه‌ها علاقمند هستند و باید آنها را علاقمند به انقلاب و مفاهیم ناب عاشورا نگه داریم، باید از تعالیم عاشورا مواظبت کنیم قطعاً تا کنون چنین بوده و بزرگان ما مراقبت کردند و به ما رساندند اما ما هم به نوبه خود و به همین ترتیب باید به آیندگان منتقل و برای نسل‌های بعدی تبیین کنیم.

کد خبر 5835713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha