۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۹

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد:

خبرنگاران عضو صندوق هنر ۳ برابر شدند/ تهیه نظام جامع صنفی رسانه

 خبرنگاران عضو صندوق هنر ۳ برابر شدند/ تهیه نظام جامع صنفی رسانه

چالوس- مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سه برابر شدن شمار خبرنگاران عضو صندوق هنرمندان خبر داد.

ایمان شمسایی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه عضویت خبرنگاران در سامانه صندوق هنرمندان سه برابر شده است، گفت: در گذشته این تصور وجود داشت که این صندوق مربوط به هنرمندان است در حالی که اکنون خبرنگاران و فعالان قرآنی نیز در آن عضویت دارند.

وی همچنین از اصحاب رسانه اصحاب رسانه خواست تا برای عضویت در این صندوق اقدام کنند و گفت: این تسهیلاتی است که دولت در نظر گرفته است و باید خبرنگاران نیز از آن بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: برای احراز هویت خبرنگاران باید در سامانه جامع رسانه‌ها عضو شوند و در گذشته فرایند عضویت سخت بود و برخی از مدیران مسئول از دادن معرفی‌نامه به خبرنگاران حق التحریر خودداری می‌کردند و ما این فرایند را تسهیل و الکترونیکی کردیم.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه در برخی از اخبار اسم خبرنگاران درج نمی‌شود مقرر شد که با تأیید مدیر مسئول عضویت خبرنگاران در سامانه جامع رسانه‌ها صورت گیرد.

شمسایی یادآور شد: علاوه براین در سامانه قسمتی برای خبرنگاران پیشکسوت و آزاد طراحی شده است تا خبرنگاران آزاد بتوانند در آن آثار خود را بارگذاری کنند.

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قبلاً باید معرفی‌نامه به صورت فیزیکی ارائه می‌شد اما اکنون به صورت اتوماسیون این کار صورت می‌گیرد.

شمسایی تصریح کرد: طبق ماده ۴۶ قانون مطبوعات صاحب امتیاز و مدیر مسئول موظف به بیمه کردن نیروهای خود هستند اما برای آن نیز شرایط وجود دارد.

وی به حمایت‌های وزارت ارشاد در زمینه توزیع آگهی‌های دولتی و ثبتی اشاره کرد و گفت: سیاست‌های ارشاد به سمت می‌رود که رسانه‌هایی که خبرنگاران خود را بیمه کنند و به کیفیت و محتوای خوب توجه می‌کنند از این مشوق برخوردار شوند زیرا نیروی انسانی در مطبوعات مهم است و سرمایه رسانه نیروی انسانی و خبری است.

وی از تهیه پیش نویس آئین نامه نظام صنفی رسانه‌ای خبر داد و گفت: این آئین نامه به هیئت دولت ارائه می‌شود و در آن خبرنگاران ارزیابی و رتبه‌بندی می‌شوند زیرا اکنون قانون مطبوعات درباره خبرنگاران سکوت دارد و بیشتر توجه به مدیران رسانه‌ها است.

کد خبر 5836875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha