۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۴۲

در ۳ ماهه گذشته سال جاری صورت گرفت؛

انجام بیش از ۶۰۰ مورد نمونه برداری از فرآورده‌های تولیدی اردبیل

انجام بیش از ۶۰۰ مورد نمونه برداری از فرآورده‌های تولیدی اردبیل

اردبیل- سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل گفت: ۶۳۶ مورد نمونه برداری و آزمون در ۳ ماهه گذشته سال جاری از فرآورده‌های تولیدی استان اردبیل انجام شده است.

حسنعلی حسین پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۶۳۶ مورد نمونه برداری و آزمون توسط کارشناسان اداره کل، کارشناسان شرکت‌های بازرسی و نمونه برداری و آزمایشگاه‌های تأیید صلاحیت شده بخش خصوصی از فرآورده‌های تولیدی استان اردبیل در ۳ ماهه گذشته سال جاری انجام شده است.

وی با بیان اینکه هدف از نمونه برداری و آزمون کالاهای تولیدی، ارزیابی انطباق آن‌ها با ضوابط و مقررات استانداردهای ملی است، گفت: در بازرسی از واحدهای تولیدی بر عملکرد آنها نظارت جدی انجام می‌شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، تمدید و یا در صورت عدم رعایت ضوابط فنی استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.

سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: عمده تولیداتی که مورد نمونه برداری و آزمون قرار گرفته‌اند در زمینه‌های مواد غذایی، مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی، صنایع سلولزی، مصنوعات طلا، مکانیک و فلزشناسی، خودرو و نیروی محرکه، برق و الکترونیک و مهندسی پزشکی بوده است.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: در صورت عدم انطباق مشخصات محصولات تولیدی با استانداردهای ملی برابر ماده ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد سازی با واحدهای متخلف برخورد قانونی می‌شود.

کد خبر 5837120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha