۲۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۲

توسط اداره‌کل هنرهای نمایشی انجام می‌شود؛

برگزاری «دوشنبه‌های دیجیتال» و بررسی اجراهای بینارسانه‌ای

برگزاری «دوشنبه‌های دیجیتال» و بررسی اجراهای بینارسانه‌ای

نشست‌های آموزشی، پژوهشی «دوشنبه‌های دیجیتال» با هدف بررسی اجراهای دیجیتال، بینارسانه‌ای و رسانه‌های نوین توسط دفتر پژوهش، آموزش و انتشارات اداره کل هنرهای نمایشی از مرداد برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، نرگس یزدی مدیر دفتر پژوهش، آموزش و انتشارات اداره‌کل هنرهای نمایشی درباره برگزاری نشست‌های آموزشی، پژوهشی «دوشنبه‌های دیجیتال»، گفت: در این نشست‌ها منابع اصلی و مهم در حوزه‌ اجراهای دیجیتال و بینارسانه‌ای معرفی و به بحث گذاشته خواهد شد.

وی افزود: این رویداد همچنین شامل جلسات آموزشی، و بحث و گفت‌وگوی آنلاین با هنرمندان و نظریه پردازان مطرح این حوزه در سراسر جهان است که در کنار آن آثار مطرح هنرمندان و کمپانی‌های پیشرو در خلق چنین آثاری در جهان مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت. علاوه بر این، به سبب ماهیت این اجراها که مستندسازی آن‏ها دشوار بوده بخش دیگری از این رویداد به شناسایی، معرفی و ثبت فعالیت هنرمندان و گروه‌‎های داخلی خواهد پرداخت که در سال‏‌های اخیر به تجربه‏‌ورزی‌‏هایی در این حوزه پرداخته‏‌اند.

این پژوهشگر و مدرس تئاتر که در رساله دکترای خود بر حوزه دراماتورژی اجراهای دیجیتال، بینارسانه‌ای و رسانه‌های نوین متمرکز بوده، گفت: با وجود فراگیری این گونه اجراها در سراسر جهان و انتشار کتاب‌‏های متعدد در این زمینه، در کشور ما متأسفانه منابع بسیار اندکی وجود دارد. بدیهی است ناگزیر در آینده نزدیک تئاتر و اجرا در ایران نیز به این سمت خواهد رفت. این مسأله در کنار فقدان منابع و عدم آشنایی با گروه‏‌های مطرح جهان در این حوزه برگزاری این گونه نشست‌ها را ضروری می‌کند.

نشست آموزشی، پژوهشی «دوشنبه‌های دیجیتال» با هدف بررسی اجراهای دیجیتال، بینارسانه‌ای و رسانه‌های نوین هر ۲ هفته یک بار در سالن مشاهیر مجموعه تئاترشهر برگزار می‌شود که زمان برگزاری این جلسات اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 5839829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha