۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۶

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

برنامه دسته روی هیئت های عزاداری سمنان اعلام شد

برنامه دسته روی هیئت های عزاداری سمنان اعلام شد

سمنان- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان از اعلام مراسم دسته روی هیئت های عزاداری شهرستان سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت الاسلام علیرضا قنبری با اشاره به برنامه‌ریزی برای حضور نوبتی هیأت‌های مذهبی برای دسته‌روی ماه محرم، گفت: آئین دسته‌روی دهه محرم در سوگ و عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) از سوم محرم به صورت پراکنده آغاز می‌شود و از پنجم محرم پرفروغ ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه دسته روی محرم در شهر سمنان از ششمین روز محرم و در شاهرود از سومین روز محرم آغاز می‌شود. ادامه داد: آئین دسته‌روی ماه محرم در شهرستان گرمسار نیز از سوم این ماه آغاز می‌شود و در روزهای پنجم و ششم محرم دسته‌های عزاداری و سینه‌زنی تجمیع مراسم پرفروغ می‌شود.

برنامه دسته روی هیئت های عزاداری سمنان اعلام شد

آئین دسته روی در سمنان

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها، آئین دسته‌روی محرم در شهر سمنان در دو نوبت از ساعت ۱۷ و نوبت دیگر از ساعت ۲۱ برنامه‌ریزی شده است، گفت: یک هزار هیأت مذهبی ثبت شده در استان سمنان وجود دارد که بیش از نیمی از این هیأت‌ها در محرم نقش‌آفرینی دارند.

قنبری یادآور شد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان برای هیأت‌های مذهبی فعال استان در ماه محرم تسهیلات و بسته‌های حمایتی مانند تخصیص اقلام کالای اساسی با همراهی بخش‌های مختلف مانند سازمان جهاد کشاورزی را پیگیری می‌کند.

وی افزود: بیش از یکهزار مداح در ماه محرم الحرام امسال در استان برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر و تعمیق معارف اسلامی در آئین‌ها نقش آفرینی می‌کنند.

کد خبر 5840630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha