۲۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۹

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان:

۱۰ بقعه متبرکه کردستان میزبان طرح «بصیرت عاشورایی» هستند

۱۰ بقعه متبرکه کردستان میزبان طرح «بصیرت عاشورایی» هستند

سنندج - مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: طرح «بصیرت عاشورایی» طی دهه اول محرم در ۱۴۵ هیئت مذهبی و ۱۰ بقعه متبرکه اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمد کاروند روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان کردستان مظهر وحدت و اکرام به اهل بیت پیامبر (ص) محسوب می‌شود و ایام محرم در تمامی شهرهای استان حال و هوای معنوی خاصی پا برجاست.

وی افزود: موقوفات شاخصی در استان با نیت سوگواری بر سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و مراسم‌های متنوعی در جای جای استان پا برجاست که اوقاف و امور خیریه استان نیز با اجرای امینانه نیت واقفین تلاش دارد سهمی در حرکت مردم به سمت سیره اهل بیت پیامبر (ص) و شهیدان کربلا داشته باشد.

حجت الاسلام کاروند خاطرنشان کرد: غیر از فضای موقوفات، ما از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه نیز برای برپایی مراسم‌های امام حسین (ع) و بصیرت‌افزایی مردم استفاده می‌کنیم.

وی افزود: یکی از برنامه‌های ما طرح «شمیم حسینی» است که برای حمایت از هیئت‌های مذهبی مستقر در امامزادگان و بقاع متبرکه است که از محل عوائد موقوفات ۱۴۵ هیئت و مسجد مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

حجت الاسلام کاروند با اشاره به طرح «سوگواره بصیرت عاشورایی» افزود: در ۱۰ بقعه این طرح برگزار می‌شود که شامل برنامه‌های متنوعی در قالب این طرح خواهد شد که سیاه‌پوش کردن امامزادگان و بقاع متبرکه اولین گام ما در این طرح بود.

وی به اشاره به اینکه طرح تعویض پرچم بقاع را از ابتدای محرم داشتیم، ادامه داد: همایش شیرخوارگان حسینی نیز طبق سنوات گذشته در بقاع متبرکه شاخص در جمعه اول محرم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام کاروند اظهار داشت: همایش «احلی من‌العسل» نیز با هماهنگی آموزش و پرورش با حضور نوجوانان برگزار خواهد شد.

مدیر کل اوقاف کردستان ابراز کرد: مراسم تاسوعا و عاشورا و همچنین شام غریبان نیز به صورت ویژه در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار خواهد شد و همایش «رهروان زینبی» نیز ویژه بانوان در ۱۲ محرم در برخی امامزادگان برگزار می‌شود.

کاروند اظهار کرد: اعزام مبلغین و برپایی دسته‌های عزاداری در روز تاسوعا و عاشورا هم جزو برنامه‌های اوقاف به شمار می‌آید.

کد خبر 5841686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha