۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۴

امام جمعه گلستان:

همه در برابر منکر فاحش و حرام سیاسی بی حجابی مسئولیم

همه در برابر منکر فاحش و حرام سیاسی بی حجابی مسئولیم

بهارستان- امام جمعه گلستان گفت: همه در برابر منکر فاحش و حرام سیاسی بی حجابی مسئولیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود نورپور در خطبه‌های نماز جمعه گلستان درباره علل ماندگاری و جاودانگی نهضت عاشورا گفت: در عالم هیچ حادثه‌ای به اندازه عاشورا فراگیر مکان‌ها و زمان‌ها و ماندگار و تأثیرگذار نبوده و نیست.

وی افزود: نهضت بزرگ عاشورا یک پیام داشت و یک پیامد؛ پیام عاشورا؛ ظلم ستیزی، حق محوری، دفاع از دین، دفاع از مردم، اقامه عدل و داد دفاع از مردم، اقامه عدل و داد، احیا سنت نبوی و علوی و اقامه امر به معروف و نهی از منکر و… و پیامدها و سازندگی کربلا هم خیلی زیاد است؛ چقدر انسان‌ها به برکت عاشورا ساخته شده‌اند. چقدر حرها به برکت عاشورا تغییر کرده‌اند، چقدر نهضت‌ها منبعث از عاشورا بوده و هست و در عالم چه بسیار غیر مسلمان‌ها که به برکت عاشورا شیعه شده‌اند.

خطیب نماز جمعه در ادامه افزود: یکی از اهداف عالیه نهضت عاشورا امر به معروف ونهی از منکر بود امر به معروف و نهی از منکر دو رکن رکین اسلام و از شئونات الهیه و از وظایف مهم و اصلی انبیا به ویژه گل سرسبد انبیا پیامبراعظم (ص) است. این دو فریضه از وظایف اصلی امامان معصوم و مؤمنان راستین است در سایه امر به معروف و نهی از منکر است که در جامعه سایر فرایض دینی اجرایی و عملیاتی می‌شود

وی در ادامه یادآور شد: امروز همه ما در برابر منکر فاحش و حرام سیاسی یعنی این بدحجابی‌ها و کشف حجاب‌ها مسئولیت داریم، متأسفانه امر به معروف ونهی ازمنکر در جامعه کم رنگ بلکه تعطیل شده است.

امام جمعه گلستان گفت: نباید از تذکر لسانی دریغ می‌کنیم.

وی در ادامه ضمن محکوم کردن هتک حرمت مکرر به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور صهیونیستی سوئد آن هم با چراغ سبز و تأیید پلیس و دولت آن کشور گفت: این توطئه صهیونیست‌ها و اسرائیل کودک کش است، آن‌ها برای انحراف افکار عمومی از شرایط در حال انفجار درزمین‌های اشغالی و نیز برای ایجاد و تشدید اختلاف مذهبی بین پیروان ادیان دست به این جنایت وقیحانه زده‌اند ولی بدانند با این حرکات کودکانه و احمقانه نمی‌توانند به مقاصدشان برسند.

نورپورگفت: تنها هرگز نمی‌توانند قرآن راکه نور الهی است آن را خاموش کنند.

کد خبر 5842408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha