۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۸:۰۵

حجت الاسلام پناهیان:

«انتخابات» احساس مسئولیت در قبال وضعیت جامعه است

«انتخابات» احساس مسئولیت در قبال وضعیت جامعه است

شاهرود- کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی، انتخابات را احساس مسئولیت در قبال وضعیت جامعه دانست و گفت: انتخاب اصلح از مهمترین مسائل کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا پناهیان شامگاه سه شنبه در جمع مردم شاهرود در حسینیه مدرسه قلعه با بیان اینکه انتخابات اهمیت بسیاری دارد، تاکید کرد: انتخابات احساس مسئولیت در قبال وضعیت جامعه است زیرا حضرت علی (ع) به خاطر چند دشمن خانه نشین نشدند.

وی با بیان اینکه در آستانه محرم هستیم و باید دقت داشت، دشمنانی که درب خانه حضرت زهرا (س) را آتش زدند، و امام حسین (ع) را شهادت رساندند همیشه هستند و حالا هم هستند و حتی زمان امام زمان (عج) هم خواهند بود، افزود: چند نفر اندک آدم بد که نمی‌توانند اسلام را از کار بیاندازند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هر گاه دشمن توانسته ضربه‌ای بزند به خاطر عدم احساس مسئولیت مردم بوده است، گفت: شرکت نکردن در انتخابات به معنای عدم احساس مسئولیت سیاسی است.

پناهیان با بیان اینکه احساس مسئولیت سیاسی نکردن بستر جولان قاتلان اهل بیت (ع) است، تاکید کرد: در این بستر مهمترین موضوع در دین حضور در انتخابات است.

وی با بیان اینکه امام راحل (ره) فرمودند شرکت نکردن در انتخابات از بزرگترین گناهان کبیره است، افزود: اگر کسی دین داشته باشد باید به او وظیفه دینی را گوشزد کرد.

این کارشناس سیاسی گفت: اگر کسی دین نداشت و اعتقادی به حضور نداشت باید به او گفت که حداقل برای اینکه یک جامعه آرام و آباد و امن داشته باشد باید حضور یابد زیرا آرامش در جامعه منوط به احساس مسئولیت سیاسی آحاد مردم است.

پناهیان با بیان اینکه اگر مردم مشارکت کردند و رأی دادند جدای از اینکه چه کسی برنده می‌شود، احساس مسئولیت بیشتری در قبال شهر و کشور می‌کنند، گفت: از این لحاظ حضور در انتخابات امری بسیار مهم است.

به گزارش مهر، این برنامه از سوی ستاد سعید جلیلی در شاهرود تدارک دیده شده بود.

کد خبر 6155206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha