۸ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۵۶

طی سال جاری صورت گرفت؛

معرفی ۱۰۰ مرکز متخلف بهداشتی خراسان شمالی به مراجع قضایی

معرفی ۱۰۰ مرکز متخلف بهداشتی خراسان شمالی به مراجع قضایی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از معرفی ۱۰۰ مرکز متخلف به مراجع قضایی طی سال جاری خبر داد و گفت: 17 مرکز به دلیل تخلفات پلمب شدند.

محمدرضا اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر از معرفی ۱۰۰ مرکز و مکان متخلف به مراجع قضائی در ۳ ماه نخست امسال خبر داد و اظهار داشت: در این مورد به منظور تأمین سلامت شهروندان، ۱۴ هزار و ۴۴۸ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی توسط کارشناسان سلامت محیط و کار دانشگاه انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه در بازه زمانی اعلام شده ۱۷۱ نمونه برداری از مواد غذایی انجام شده است، افزود: ۱۷ مرکز و مکان متخلف نیز پلمب شده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که در سلامت افراد جامعه دخالت دارد، مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی است، ادامه داد: این مراکز و اماکن باید معیارهای لازم به سازی و بهداشتی را داشته باشند، نظارت و کنترل بر مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به منظور تأمین امنیت غذایی با حضور کارشناسان سلامت و محیط کار دانشگاه انجام می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی همچنین اعلام کرد: طی این مدت ۴۶ هزار و ۸۴۳ مورد کلرسنجی آب آشامیدنی و هزار و ۴۱۷ مورد نیز نمونه برداری از آب آشامیدنی انجام شده است.

کد خبر 5849589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha