۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۵

استاندار کرمانشاه:

تمهیدات لازم برای تردد زوار از مرز خسروی اندیشیده شده است

تمهیدات لازم برای تردد زوار از مرز خسروی اندیشیده شده است

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به احداث پروژه‌های زیرساختی در مرز خسروی و رفع مشکلات سال گذشته، گفت: تمهیدات لازم برای تردد زوار از مرز خسروی اندیشیده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدطیب صحرایی ظهر دوشنبه در نشست وزرای کشور ایران و عراق که با حضور مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی ۲ کشور در سالن جلسات پایانه مرزی خسروی برگزار شد، اظهار کرد: آنچه تلاش می‌شود برگزاری مناسب و شایسته مراسم اربعین در ایمنی کامل توسط مسئولان ایران و عراق است.

وی افزود: یکی از انتظارات مسئولان ایرانی آسفالت و نصب سایبان از نقطه صفر مرزی تا محل پارکینگ‌های منذریه در خاک عراق با توجه به گرمای هوا و گردوغبار است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: مرز منذریه در بغداد، کربلا و نجف و کاظمین شناخته شده نیست برای زوار و نیازمند تابلوهای راهنما برای کمک به زوار و رانندگان هستیم.

صحرایی با بیان اینکه مرز خسروی به صورت ویژه برای تردد زوار خواهد بود، بیان کرد: مرز سومار برای تردد ترانزیت و مواکب در نظر گرفته شده که با فعالیت شبانه روزی کمک بزرگی خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به گرمای هوا هلال احمر در پنج کیلومتری خاک عراق مستقر می‌شود تا پاسخگوی نیازهای درمانی زوار باشد.

استاندار کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه و مرز خسروی تلاش می‌کنیم تا نقطه ورود زائران به عراق زوار با نهایت سلامت و مراقبت مسیر را طی کنند.

صحرایی بیان کرد: در مسیر تردد زوار اسکان، پذیرایی، بهداشت و درمان و… فراهم شده و مشکلی برای پذیرش زوار نداریم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش گیت‌های تردد زوار نیازمند تقویت نیروی انسانی در مرز منذریه هستیم تا بتوانیم کار را با سرعت دنبال کنیم.

کد خبر 5850881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha