۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۳

رئیس گروه توسعه پایدار جهاد کشاورزی قزوین:

ایستگاه محمدآباد از پراکنش پلاستیک در اراضی کشاورزی جلوگیری کند

ایستگاه محمدآباد از پراکنش پلاستیک در اراضی کشاورزی جلوگیری کند

قزوین- رئیس گروه توسعه پایدار سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ایستگاه پسماند محمدآباد باید تمهیداتی اتخاذ کند تا از پراکنش پلاستیک در اراضی کشاورزی همجوار جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آزیتا اسدی در حاشیه بازدید از اراضی کشاورزی اطراف ایستگاه پسماند محمدآباد با بیان این مطلب افزود: با توجه به آسیب‌های ناشی از وجود پلاستیک برای خاک کشاورزی از مرکز پسماند محمدآباد خواسته شده تا مانع از پراکنش پلاستیک‌ها در سطح اراضی کشاورزی اطراف شود.

وی اضافه کرد: وضعیت ظاهری این مرکز نشان می‌دهد که حجم بسیار بالایی از پسماندهای حاوی پلاستیک در سال‌های گذشته روی هم انباشته شده و برای کاهش آن باید آموزش همگانی داده شود.

اسدی تصریح کرد: جهاد کشاورزی به عنوان دستگاهی که کشاورزان را حمایت می‌کند و از آنجا که تولید محصولات کشاورزی در راستای امنیت و سلامت غذایی اهمیت بسیار بالایی دارد، حفظ خاک و آب را از هرگونه آلودگی زیست محیطی در اولویت برنامه‌ها قرار داده است.

این مسئول همچنین بیان داشت: با توجه به حجم بالای شکایت اهالی و شورای روستا در خصوص آلودگی آب چاه‌ها، پراکنش پلاستیک در اراضی کشاورزی و بوی نامطبوع ناشی از تجمع پسماندها قرار است تا آزمایش‌های تخصصی و اقدامات اصلاحی با جدیت پیگیری شود.

گفتنی است در این بازدید همچنین لیلا غریب مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین، سعیده خضیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و سایر کارشناسان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند.

کد خبر 5851876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha