۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۹

سرپرست فرمانداری تالش خبر داد؛

آغاز برداشت مکانیزه برنج در شالیزارهای تالش

آغاز برداشت مکانیزه برنج در شالیزارهای تالش

تالش- سرپرست فرمانداری تالش از آغاز برداشت مکانیزه برنج در شالیزارهای این شهرستان خبر داد و گفت: براساس پیش بینی ها امسال ۸۳ هزار تن شلتوک برنج از شالیزارهای تالش برداشت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرامرز مرجانی ظهر دوشنبه در گفتگو با رسانه‌ها از آغاز برداشت مکانیزه برنج در شالیزارهای تالش خبر داد و اظهار کرد: توسعه مکانیزاسیون یکی از اصلی ترین راهکارهای کاهش هزینه تولید می‌باشد.

وی با بیان اینکه ۱۶ هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرستان تالش اختصاص به کشت برنج دارد، افزود: در حال حاضر ۹۰ درصد از زمین‌های شالیزاری شهرستان به صورت مکانیزه برداشت می‌شود.

سرپرست فرمانداری تالش ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی مناسب و همچنین توصیه‌های فنی، تأمین و توزیع به موقع کودهای کشاورزی مورد نیاز، مبارزه امراض و آفات برنج توسط اداره جهاد کشاورزی پیش بینی می‌شود، افزایش تولید داشته باشیم و حدود ۸۳ هزار تن شلتوک برنج از مزارع برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۵۰ دستگاه مخصوص برداشت برنج در شالیزارها برای جمع آوری شلتوک برنج در شهرستان فعال هستند، گفت: کشاورزان برای برداشت صحیح و جلوگیری از هدر رفت شلتوک با کارشناسان اداره جهاد کشاورزی همکاری داشته باشند.

کد خبر 5855858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha