۲۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۱۶

امام جمعه موقت گناوه:

افراد توانمند در پیش ثبت نام انتخابات نام نویسی کنند

افراد توانمند در پیش ثبت نام انتخابات نام نویسی کنند

گناوه- امام جمعه موقت گناوه گفت: از همه کسانی که توانایی، شرایط لازم و لیاقت دارند انتظار می‌رود وارد صحنه انتخابات شده و در پیش ثبت نام انتخابات مجلس نام نویسی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالعلی بدری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با تسلیت ایام شهادت امام سجاد (ع) و اسارت اهل بیت (ع) اظهار داشت: در اسارت اهل بیت (ع) مصلحت و حکمتی از سوی خداوند بود که بسیاری از آن اطلاع ندارند و اگر اسارت ال الله نبود کربلا در کربلا می‌ماند.

وی گفت: اسرای کربلا به خصوص امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) با آنکه اسیر بودند با خطبه‌های و روشنگری‌های خود خاندان بنی امیه را از روی زمین محو و دودمان دشمن را برباد داده و فرهنگ عاشورا را ترویج و زنده کردند و جهاد تبیین را در پیش گرفتند.

امام جمعه موقت گناوه افزود: امسال مراسم و برنامه‌های محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان و یاران باوفای آن حضرت در شهرستان گناوه باشکوه‌تر از همیشه و با حضور پرشور مردم به ویژه جوانان برگزار شد که قابل تقدیر است.

وی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی (ع) گفت: امروز همه این توفیقات و عزاداری‌ها و همایش بزرگ اربعین به واسطه خطبه‌ها و روشنگری‌های حضرت زینب (س) و امام زین العابدین به دست آمده است که باید قدردان آن بود.

امام جمعه موقت گناوه بیان کرد: انتظار می‌رود که مجالس عزاداری امام حسین (ع) با همت و مشارکت بازاریان و در پاساژها با دعوت سخنران‌های برجسته مانند شهرهای بزرگ برگزار شود.

حفاظت و پاسداری از انقلاب اسلامی وظیفه همگانی

وی با اشاره به روز مقاومت اسلامی گفت: ملت ایران به رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بر رژیم ستمشاهی پیروز شد و انقلاب اسلامی به ثمر نشست و امروز نیز تحت رهبری و رهنمودهای مقام معظم رهبری راه انقلاب تداوم دارد که در این راه باید ثابت قدم و مقاوم بود.

حجت الاسلام بدری بیان کرد: ملت ایران انقلاب بزرگی انجام داد و رژیم ۲۵۰۰ ساله ستمشاهی را سرنگون کرد اما در برهه کنونی همه وظیفه حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را در سایه تبعیت پذیری از سکاندار انقلاب، مقام معظم رهبری بر عهده داریم و باید از انقلاب پاسداری و حفاظت کنیم.

افراد توانمند در پیش ثبت نام انتخابات نام نویسی کنند

امام جمعه موقت گناوه بیان کرد: هر کس امروز مردم و جوانان را ناامید کندو یا باعث اختلاف در جامعه و بدبینی نسبت به نظام اسلامی شود بداند که به کشور، اسلام و قرآن خیانت کرده است و فردای قیامت باید پاسخگو باشد.

شرکت و ثبت نام در انتخابات عملی صالح است

وی با اشاره به اجرای مرحله پیش ثبت نام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه کسانی که توانایی و دارای شرایط لازم و لیاقت هستند انتظار می‌رود وارد این صحنه شوند و در این مرحله نام نویسی کنند.

امام جمعه موقت گناوه بیان کرد: یک نماینده باید برای حضور در عرصه انتخابات دارای خصوصیات زیادی از جمله تقوا، ایمان، پرهیزگاری، خادم مردم بودن، سیاست مدار، اقتصاددان و متخصص باشد.

وی گفت: مردم باید در انتخاب خود دقت کنند و کسانی را برگزینند که خصوصیات و توانایی لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: حضور پای صندوق‌های رأی برای عموم مردم و ثبت نام برای افراد دارای شرایط لازم، یک عمل صالح در انتخابات است و وظیفه همگان است که پای صندوق‌های رأی حضور پرشور داشته باشند.

امام جمعه موقت گناوه اضافه کرد: ملت ایران همواره در همه صحنه‌ها انقلاب حضوری چشمگیر داشته و هیچ گاه کوتاهی نکرده است و بار نیز با حضور باشکوه خود بار دیگر مشت محکمی به دهان دشمنان خواهد زد و نقشه‌های آنها را خنثی می‌کند.

مسئولانی که توانایی کار ندارند استعفا دهند

وی گفت: توقع مردم این است، مسئولانی که توانایی انجام کارها را در مسئولیت بر عهده گرفته خود ندارند، استعفا دهند و مسئولیت خود را واگذار کنند تا افراد توانا جایگزین شوند.

لزوم توجه به ترویج فرهنگ نماز در جامعه

وی با اشاره به دهه فرهنگی ترویج و تبلیغ نماز با تقدیر دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان گفت: نمایشگاه کتاب ویژه به این مناسبت در مصلای جمعه برپا شده است.

امام جمعه موقت گناوه گفت: نماز ستون دین و مسئله بسیار مهمی است و باید نسبت به اقامه نماز در جامعه اهتمام ویژه شود و و در ترویج آن تلاش کرد.

کد خبر 5858969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha