۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۵۲

در «مهر» بخوانید + فیلم و عکس؛

حادثه تروریستی در شاهچراغ

حادثه تروریستی در شاهچراغ

شیراز- ساعت ۱۹ امروز، یک فرد مسلح در ورودی حرم مطهر شاهچراغ(ع)، اقدام به تیراندازی به خدام و زائران کرد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: حوالی ساعت ۱۹ امروز، ۲۲ مرداد ماه، یک فرد مسلح که قصد ورود به حرم شاهچراغ (ع) را داشت به خدام و زائران حمله کرد که در پی آن یک نفر به شهادت رسید و به گفته مسئولان استان، هفت نفر مجروح شده‌اند.

در این حادثه که در سالگشت اغتشاشات رخ داد، فرد ضارب از باب المهدی وارد حرم شده و در بدو ورود به سمت افراد حاضر در ورودی تیراندازی کرده است. تاکنون یکی از تروریست‌ها دستگیر شده است.


آخرین اخبار حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) را در زیر بخوانید.


۰۰:۲۹ فرد تروریست قصد حمله به صفوف نمازگزاران را داشت

استاندار فارس، محمد هادی ایمانیه در خصوص آخرین جزئیات حادثه تروریستی شاه چراغ گفت: داعش طبق آخرین اخبار مسئولیت این حمله تروریستی را پذیرفت و ۳۰۰ فشنگی که این تروریست به همراه داشت و همزمانی با اذان مغرب نیت شوم این تروریست را مشخص می‌کند.

وی افزود: تروریست‌ها اسم این اقدام را انتقام گیری از اعدام دو داعشی گذاشته بودند.

وی ادامه داد: تروریست بنا داشت با این ۳۰۰ فشنگ صفوف نماز جماعت را به رگبار ببندد که خوشبختانه با دقت عزیزانمان دستگیر شد.


۲۳:۴۸ اولین عکس شهید حادثه شاهچراغ منتشر شد


۲۳:۲۱ امنیت در حرم مطهر شاهچراغ (ع) تامین شده است

تولیت آستان احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) گفت: امنیت در حرم مطهر شاهچراغ (ع) تامین شده است.

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: پس از حادثه تروریستی حرم شاه‌چراغ (ع) در شامگاه یکشنبه امنیت در حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) تأمین شده است.

وی اضافه کرد: بعد از حادثه تروریستی حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) در آرامش بوده و در تلاش هستیم نماز صبح در حرم مطهر با حضور مردم ولایتمدار فارس اقامه شود.


۲۳:۰۴ حال هیچ کدام از مجروحان حادثه شاهچراغ وخیم نیست

حجت الاسلام سید کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس در خصوص حادثه تروریستی شیراز بیان کرد: حال مجروحان حادثه تروریستی عصر یکشنبه در حرم شاهچراغ وخیم نیست و همگی تحت درمان قرار دارند.

وی عنوان کرد: ۶ نفر از مجروحان طبق آخرین پیگیری به بخش عمومی منتقل شده‌اند.


۲۳:۰۱ فیلم لحظه تیراندازی تروریست در ورودی حرم شاهچراغ


۲۲:۵۶ دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی به مجروحان حادثه تروریستی شاهچراغ

وزیر بهداشت با اشاره به حادثه تروریستی شاهچراغ، در تماس تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دستور رسیدگی فوری به مجروحان این حادثه را صادر کرد.

بهرام عین اللهی، در این تماس تلفنی مجروحیت و شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی حرم مطهر احمد بن موسی علیه السلام را تلخ و اندوه بار خواند و از رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواست تا رسیدگی فوری به مصدومان این حادثه تروریستی و ارائه خدمات درمانی سریع و مطلوب به ایشان را دنبال کند.


۲۲:۵۵ «غلام‌عباس عباسی» شهید حادثه تروریستی شاهچراغ/۸ نفر مصدوم شدند

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس گفت: غلام‌عباس عباسی از خادمان حرم شاهچراغ در حادثه تروریستی شهید شد.

اسماعیل قزلسفلی درباره جزئیات حمله تروریستی به حرم شاهچراغ اظهار داشت: تروریست اصلاً نتوانسته وارد حرم بشود و به صورت کور شروع به تیراندازی کرده که هشت نفر شامل یک زن و هفت مرد مجروح می‌شوند و متأسفانه یکی از خادمان حرم به نام غلام عباس عباسی به شهادت می‌رسد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس تصریح کرد: دو نفر از مجرومان در اتاق عمل هستند، حال بقیه مجروحین مساعد است.

وی افزود: عامل تکفیری تروریستی یک نفر بوده که توسط عوامل حرم دستگیر و تحویل مأموران امنیتی داده شده است.

قزلسفلی با اشاره به اینکه خادم حرم، غلامعباس عباسی شهید شده است، اسامی مجروحان که اکنون در مراکز درمانی شیراز بستری هستند شامل علی کاظم کرم علی، زهرا جاوید، محمد حسین زارع، عیسی قدرتی، محمد جهانگیری، امین زارع، مریم دادی و اسماعیل مقدس است.


۲۲:۴۷ اولین فیلم از دوربین‌های مدار بسته حرم شاهچراغ


۲۲:۳۴ درب‌های حرم شاهچراغ به زودی بازگشایی می‌شود

استاندار فارس گفت: به زودی در خصوص بازگشایی درب‌های حرم شاهچراغ تصمیم گیری می‌شود.

محمد هادی ایمانیه در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: تعداد شهدا یک نفر است و دو نفر حال عمومی نسبتاً بد دارند که در حال درمان است.

وی گفت: فرد تروریست بازداشت است و امشب و فردا بازجویی می‌شود.

وی ادامه داد: شورای تأمین استان برای بازگشایی دربهای حرم شاهچراغ برگزار شده و تا قبل از نیمه شب دربهای حرم باز می‌شود.


۲۲:۳۰ دستور رئیسی برای شناسایی سریع عوامل حمله شاهچراغ

رئیس‌جمهور در تماس با وزیر کشور و استاندار فارس بر بکارگیری همه امکانات درمانی برای مداوای مجروحان و همچنین شناسایی و تعقیب همه عوامل این جنایت تأکید کرد.

رئیسی به وزیر کشور مأموریت داد ابعاد امنیتی این موضوع را با قاطعیت و فوریت بررسی و نتیجه را گزارش کند و بر ضرورت شناسایی و مجازات همه عوامل دخیل در این جنایت نیز تأکید کرد.


۲۲:۲۴ اسامی مجروحان حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) اعلام شد

اسامی هفت مجروح حادثه تروریستی امروز در حرم شاهچراغ (ع) اعلام شد.

این اسامی عبارتند از:

اسماعیل مقدس ۳۹ ساله

محمد حسین زارع ۲۵ ساله

عباس عباسی ۶۹ ساله

علی کاظم کرم علی ۵۴ ساله

غلام عباس عباسی

محمد جهانگیری

امیر زارع ۲۳ ساله


۲۲:۲۴ دستور وزیر کشور به استاندار فارس در پی حمله تروریستی شاهچراغ

در پی حمله تروریستی در حرم شاهچراغ، وزیر کشور ضمن تماس تلفنی با استاندار فارس، دستور پیگیری حادثه و روشن شدن ابعاد و همچنین شناسایی و دستگیری عوامل این حادثه را صادر کرد.

احمد وحیدی وزیر کشور شامگاه یکشنبه در تماس تلفنی با استاندار فارس، ضمن دریافت آخرین جزئیات از عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ در شیراز، دستور فوری جهت بررسی فوری ابعاد این حادثه تروریستی را صادر و به محمدهادی ایمانیه ابلاغ کرد.

وحیدی در این تماس تلفنی، به استاندار فارس تأکید کرد که در هماهنگی با سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، تدابیر لازم برای حفظ آرامش اجتماعی و همچنین پیگرد عوامل عملیات تروریستی انجام شده در عصر یکشنبه به عمل آورند.

وزیر کشور به استاندار فارس تأکید کرد که دستگاه‌های ذی‌ربط، رسیدگی به وضعیت مصدومان این حادثه را به فوریت در دستورکار قرار دهند.


۲۲:۲۳ تروریست قبل از ورود به صحن حرم دستگیر شد

فرمانده انتظامی فارس گفت: تروریست حادثه حرم شاهچراغ قبل از ورود به صحن حرم دستگیر شد.

سردار رهام بخش حبیبی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: یک تروریست از یکی از درب‌ها وارد و با یک اسلحه شروع به تیر اندازی به سمت جمعیت می‌کند اما قبل از ورود به صحن حرم دستگیر می‌شود.

وی افزود: تروریست قبل از اینکه نزدیک درب نگهبانی برسد از بیرون شروع به تیر اندازی می‌کند و هیچ تیراندازی در صحن انجام نمی‌شود.

فرمانده انتظامی فارس گفت: هم اکنون در تمام خیابان‌های اطراف امنیت برقرار شده است و وضعیت عادی شده و تا یک ساعت دیگر امکان تردد مردم به داخل حرم فراهم می‌شود.


۲۲:۰۰ ضارب ۱۱ تیر از ۲۴۰ تیر جنگی همراه خود را شلیک کرده است

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: فرد تروریست مسلح به اسلحه لول بلند با همراه داشتن ۸ خشاب جنگی از بیرون از حرم اقدام به تیراندازی می‌کند.

سردار یدالله بوعلی اظهار داشت: این فرد تروریست حدود ۲۴۰ تیر جنگی با خود به همراه داشته که موفق به شلیک ۱۱ تیر آن شده است.

وی عنوان کرد: مصدومان به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شده‌اند که دو نفر نیاز به عمل جراحی دارند و مابقی از وضعیت عمومی بهتری برخوردار هستند.


۲۱:۵۸ دو نفر از مصدومان حادثه تروریستی به اتاق عمل منتقل شدند

استاندار فارس گفت: ۲ نفر از مصدومان حادثه تروریستی به اتاق عمل منتقل شدند.

محمد هادی ایمانیه، در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: در حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) متأسفانه تعدادی از زوار مجروح، مصدوم و شهید شدند.

او افزود: پنج نفر از مصدومین و مجروحین به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شدند که از این پنج نفر دو نفر در حال حاضر در اتاق عمل هستند.

ایمانیه ادامه داد: سه نفر از مصدومین و مجروحین به بیمارستان مسلمین منتقل شدند که متأسفانه یک نفر از مجروحین که از خدام حرم مطهر بود، در بین راه شهید شدند.

به گفته وی در حال حاضر حال همه مصدومین و مجروحین خوب و رو به بهبود است و انشاالله به دست با کفایت پزشکان قابل و اساتید بیمارستان شفای کامل حاصل خواهد شد.


۲۱:۴۷ اعزام ١٠ تیم امدادی به حرم مطهر شاهچراغ (ع)

معاون امداد و نجات هلال احمر فارس از اعزام ۴ تیم امدادی خودرویی و ۶ تیم امدادی موتوری در اولین دقایق پس از حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) خبر داد.

مهدی خوبیار در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: پس از اطلاع از حادثه تروریستی حرم مطهر شاه چراغ (ع) از منابع محلی، بلافاصله تیم‌های واکنش سریع هلال احمر استان جهت بررسی حادثه به حرم اعزام شدند.

او ادامه داد: در رابطه با حادثه مذکور جهت بررسی و امداد و نجات، ۴ تیم امداد خودرویی و ۶ تیم امداد موتوری با توجه به فاصله نزدیک با حرم مطهر به این مکان اعزام شدند که در اولین لحظات نسبت به انتقال مجروحین اقدامات لازم را انجام دادند.

به گفته خوبیار تیم امداد و نجات هلال احمر دو تن از مجروحین را به مراکز درمانی انتقال دادند.

در حال حاضر تیم‌های امداد و نجات هلال احمر در داخل و خارج از حرم مطهر شاهچراغ (ع) مستقر هستند و حالت عادی برقرار است.


۲۱:۲۹ فیلم تروریست دستگیرشده حادثه شاهچراغ در بند حافظان امنیت

اولین تصویر از تروریست دستگیر شده که اقدام به حمله کور به زائران حرم شاهچراغ کرده است را در این فیلم مشاهده می‌کنید.


۲۱:۲۲ نخستین تصویر از تروریست حادثه حرم شاهچراغ (ع)

نخستین تصویر از تروریست حادثه حرم شاهچراغ (ع) منتشر شد. حوالی ساعت ۱۹ امروز یک فرد مسلح که از باب المهدی قصد ورود به حرم شاهچراغ (ع) را داشت به خدام و زائران حمله کرد که در پی آن یک نفر به شهادت رسید و به گفته مسئولان استان، هشت نفر مجروح شده‌اند.


۲۱:۱۰ حضور تروریست دوم در شاهچراغ اثبات نشده است

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: تاکنون حضور و نقش فرد دوم در این حادثه تروریستی ثابت نشده است

حجت الاسلام موسوی اظهار کرد: پس از حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ (ع)، به همراه دو نفر از بازپرسان ویژه به منظور بررسی حادثه در حرم حاضر شده و در حال رصد موضوع هستیم.

رئیس کل دادگستری استان فارس ادامه داد: در این حادثه ۸ نفر زخمی شدند.

به گفته وی؛ دستورات قضائی لازم برای دستگیری عوامل حادثه و رسیدگی به پرونده صادر و تاکنون یکی از تروریست‌ها دستگیر شده است.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: همچنین در خصوص حضور فرد دوم در این حادثه اظهار کرد: تاکنون حضور و نقش فرد دوم در این حادثه تروریستی ثابت نشده است و در حال بررسی ابعاد موضوع هستیم ضمن آنکه بازجوبی از تروریست دستگیر شده در حال جریان است.


۲۱:۲۷ اولین فیلم از وضعیت مجروحان حادثه تروریستی شاهچراغ (ع)

و یدئویی از وضعیت مجروحان حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) که عصر امروز، ۲۲ مرداد رخ داد.


۲۰:۴۷ فیلم / روایت یکی از حاضران در حرم شاهچراغ (ع)


۲۰:۴۶ آغاز بازپرسی از ضارب حادثه شاهچراغ شیراز

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: بازپرسی از ضارب حادثه شاهچراغ از هم اکنون آغاز شده و در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی به این موضوع انجام خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی در جمع خبرنگاران در حرم شاهچراغ اظهار داشت: فرد مهاجم به محض ورود به حرم شاهچراغ، توسط مأموران دستگیر شدند.

وی افزود: فرد ضارب در اختیار مقامات امنیتی است و بازپرس ما بازجویی مقدماتی را آغاز کرده و به اتفاق دادستان و چند نفر از بازجویان به محل مراجعه کرده ایم.

موسوی عنوان کرد: فرد دوم را فعلاً تأیید نمی‌کنیم اما ابعاد موضوع در دست بررسی است.

رئیس کل دادگستری استان یزد ادامه داد: بررسی‌ها آغاز شده و در سریع‌ترین زمان ممکن به این موضوع رسیدگی قانونی خواهد شد.

وی متذکر شد: ضارب از درب باب المهدی وارد حرم شده ولی سریعاً با واکنش نیروهای حاضر دستگیر شده است.


۲۰:۴۴ تصاویری از محل حمله تروریستی شاهچراغ شیراز


۲۰:۴۰ فیلم / روایت یک زائر از حادثۀ تروریستی حرم شاهچراغ


۲۰:۳۸ فیلم / جزئیات حادثه تروریستی شاهچراغ از زبان فرمانده سپاه فجر فارس


۲۰:۳۳ امنیت در اطراف حرم شاهچراغ برقرار است

فرمانده سپاه فجر گفت: هم اکنون امنیت در اطراف حرم شاهچراغ برقرار است.

سردار یدالله بوعلی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک تروریست عصر امروز با ورود به حرم شاهچراغ بلافاصله اقدام به تیراندازی می‌کند که در بدو ورود دو خادم حرم مجروح شدند.

وی عنوان کرد: ضارب سپس به سمت زائران تیراندازی کرده و تا این لحظه هفت نفر مجروح شده اند.

بوعلی بیان کرد: فرد ضارب با اسلحه جنگی با هشت خشاب وارد حرم شده است.

فرمانده سپاه فجر تاکید کرد: اکنون امنیت در اطراف حرم برقرار است و فرد ضارب که فعلاً یک نفر شناسایی شده، دستگیر شده و در اختیار نیروهای سپاه است.

وی یادآور شد: مجروحان تحت مداوا هستند و یک نفر هم بر اساس اعلام اورژانس به شهادت رسیده است.


۲۰:۳۳ تصاویر مهر از حادثه تروریستی در حرم «شاهچراغ»


۲۰:۳۱ تروریست تکفیری حادثه تروریستی حرم دستگیر شد

فرمانده سپاه فجر استان فارس از دستگیری تروریست تکفیری حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) خبر داد.

سردار یدالله بوعلی اظهار داشت: در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) هفت نفر مصدوم شده و یک نفر به شهادت رسید.


۲۰:۲۵ تاکنون ۸ نفر در حادثه تروریستی شیراز زخمی شده‌اند

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: در حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) تاکنون ۸ نفر زخمی شده‌اند که حال یک نفر وخیم گزارش شده است.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس اظهار کرد: ساعتی قبل حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ رخ داد.

وی افزود: به همراه ۲ نفر از بازپرسان ویژه به منظور بررسی حادثه در حرم شاهچراغ حاضر شدیم و در حال رصد موضوع هستیم.

رئیس کل دادگستری استان فارس بیان کرد: در این حادثه ۸ نفر زخمی شدند و تا کنون کسی به شهادت نرسیده است.

موسوی گفت: دستورات قضائی لازم برای دستگیری عوامل حادثه و رسیدگی به پرونده صادر شده است و تا کنون یکی از تروریست‌ها دستگیر شده است.


۲۰:۲۵ جزئیات حادثه تروریستی حرم شاهچراغ از زبان استاندار فارس


۲۰:۱۵ مصدومیت ۵ تن در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع)

سردار یدالله بوعلی در گفت وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: همزمان با اذان مغرب یک تروریست تکفیری از یکی از درب‌های حرم شروع به تیر اندازی کرد.

وی اضافه کرد: در این حادثه پنج نفر مصدوم شدند.


۲۰:۰۹ وضعیت شاهچراغ پس از حادثه تروریستی امشب


شیراز- وضعیت شاهچراغ پس از حادثه تروریستی که عصر امروز، ۲۲ مرداد رخ داد.


۲۰:۰۰ تیراندازی در حرم شاهچراغ (ع) تا این لحظه یک شهید و ۵ مجروح داشت

استاندار فارس با اشاره به حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) از شهادت یک تن در این حادثه خبر داد.

محمدهادی ایمانیه اظهار کرد: حادثه تیراندازی در حرم شاهچراغ (ع) تا این لحظه یک شهید و ۵ مجروح برجا گذاشته است.

کد خبر 5860732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رهگذر FR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
      1 0
      الا لعنة الله علی القوم الظالمین. داعش خیلی نزدیک و در دسترس است. کافی است در برابر هر شهید، ده نفرشان کشته شوند و رسما به آن‌ها ابلاغ شود. این طور ملاطفت که منتظرشان بشویم، به نظر من غلط است.
    • سهیلی اصفهانی FR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
      1 0
      شاه چراغ در طول تاریخ پس از شکل‌گیری‌اش حتی برای اهل تسنن خصوصا شافعی‌ها مقدس بوده است (ر ج سفرنامه ابن بطوطه). این جانوران از چه دین و آیینی هستند که به حرمت هیچ مکانی احترام نمی‌گذارند؟
    • US ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      3 0
      تعلل و كوتاهى از اعدام اين جنايتكاران عارى از شرف خيانت بميهن و مردم است .