۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۵۱

مدیرکل گمرک استان سمنان: 

خروج کامیون از استان سمنان برای اربعین نیازمند «کاپوتاژ» گمرک است

خروج کامیون از استان سمنان برای اربعین نیازمند «کاپوتاژ» گمرک است

سمنان- مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: خروج خودرو به خصوص کامیون‌هایی که برای اربعین از استان اعزام و مایحتاج موکب‌ها را انتقال می‌دهند ملزم به کاپوتاژ است.

مرتضی حاجیان نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره شرایط خروج کامیون‌هایی که قرار است از استان سمنان مایحتاج مورد نیاز زائران اربعین را انتقال دهند، ابراز کرد: این اقدام نیازمند مجوز قانونی است تا خودروها در مرز سرگردان نشوند.

وی درباره الزام این اقدام به لحاظ قوانین مرتبط با گمرک، افزود: کامیون دارانی که قرار است به سفر خارج از کشور اعزام شوند باید از قبل به گمرک مراجعه و درخواست کاپوتاژ خودروی خودشان را بدهند.

مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه کاپوتاژ یک نوع مجوز موقت صادرات خروج از گمرک‌های رسمی کشور و بازگشت خودروها است، تاکید داشت: بدون این مجوز امکان اعزام خودروها وجود ندارد.

حاجیان نژاد تاکید کرد: رانندگان مد نظر قرار دهند که برای صدور مجوز خروج موقت یا همان کاپوتاژ نیاز به اسناد هویتی راننده و مالک کامیون در کنار اسناد مرتبط با خودرو نیاز است که می‌بایست در هنگام مراجعه ارائه شود.

وی با بیان اینکه برای صادرات کالاها به کشور عراق محدودیت‌هایی وجود دارد، ابراز کرد: موکب ها کالاهایی که می‌توانند صادر کنند را بر اساس سهمیه‌ای که عتبات عالیات اختصاص می‌دهد، کالا را با شرایطی که گمرک تعیین می‌کند، انتقال خواهند داد.

مدیرکل گمرک استان سمنان تاکید کرد: برای صدور اقلام مورد نیاز غذایی موکب‌های اربعین استان هم نیازمند صدور مجوزهای لازم از گمرک هستیم لذا موکب داران مراتب را لحاظ کنند تا در هنگام انتقال ملزومات موکب‌های اربعین حسینی به عراق، دچار مشکل نشوند.

به گزارش مهر، گمرک استان سمنان در سمنان، منطقه ویژه اقتصادی گرمسار و شاهرود دارای اداره و دفتر است.

کد خبر 5861882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha