۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۴

دادستان حمیدیه:

بیش از ۶۱۵ هکتار زمین در شهرستان حمیدیه رفع تصرف شد

بیش از ۶۱۵ هکتار زمین در شهرستان حمیدیه رفع تصرف شد

حمیدیه- دادستان شهرستان حمیدیه از رفع تصرف بیش از ۶۱۵ هکتار از اراضی ملی و دولتی و عرصه‌های منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا علی نسب درباره جزئیات این خبر بیان کرد: در راستای حفظ اراضی ملی، کارگروه ویژه در بحث پیگیری اجرای احکام صادره در دادستانی حمیدیه تشکیل شد و اجرای آرای قطعیت یافته با جدیت در دستور کار قرار گرفت که در این چند ماه بسیاری از این احکام بدون اقدام نیز اجرایی شد.

وی تصریح کرد: به‌منظور مقابله با پدیده زمین‌خواری و ابلاغ دستورالعمل اجرایی رئیس قوه قضائیه در خصوص حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و صیانت از منابع ملی و طبیعی کشور، دادستانی حمیدیه بدون اغماض و با قاطعیت با اشخاصی که بدون مجوز قانونی اقدام به تصرف، تخریب و تجاوز به اراضی و املاک دولتی، عمومی، منابع طبیعی، بستر و حریم قانونی رودخانه‌ها کنند، برخورد قانونی می‌کند.

علی‌نسب با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ هکتار از این اراضی مربوط به دولت بوده است، گفت: از دستگاه‌های دولتی درخواست می‌شود با نظارت بیشتر بر اموال منقول و غیرمنقول خود، از فراهم شدن زمینه هرگونه جرم در این خصوص و ایجاد ضرر و زیان به بیت‌المال جلوگیری کنند.

کد خبر 5863076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha