۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۲۵

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای قم در گفتگو با مهر:

نمایشگاه عکس «خیمه های سوخته» نشان از تعهد هنرمندان عکاس قمی است

نمایشگاه عکس «خیمه های سوخته» نشان از تعهد هنرمندان عکاس قمی است

قم- رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر قم برپایی نمایشگاه عکس «خیمه های سوخته» را نشان از تعهد عکاسان قمی و ارادت آنان به مکتب عاشورا برشمرد.

مصطفی ملایی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه خیمه‌های سوخته که با محوریت بانوان عاشورایی در نگارستان اشراق قم برپا شده در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: برپایی این نمایشگاه ایده تازه و جالبی بود و نشان از خلاقیت هنرمندان عکاسی استان قم دارد که توانستند به خوبی به این لایه‌ای از فرهنگ عاشورا و موضوع حضور بانوان در مجالس عزاداری سیدالشهدا (ع) بپردازند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه دشمنان در این سال‌ها در راستای هجمه علیه زنان و ارزش‌های دینی متمرکز شدند افزود: اقدامات فرهنگی اینگونه و نشان دادن ارادت بانوان این سرزمین به امام حسین (ع) حاکی از آن است که زنان از کودکی در مکتب عاشورا تربیت شدند و فرزندان خود را نیز عاشورایی پرورش می‌دهند.

ملایی عنوان داشت: زنان در انتقال پیام عاشورا نقش آفرین هستند که حضرت زینب (س) الگوی برجسته این عرصه است و توانست مظلومیت و حقانیت اباعبدالله الحسین (ع) را انتقال دهند.

وی ابراز داشت: از هنرمندان قمی و شهر مقدس قم نیز چنین انتظاری بود و این نمایشگاه با انعکاس صحنه‌های زیبا از دلدادگی بانوان به مکتب حسینی، قابل تحسین است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در نگاه دینی انتقال مفاهیم ارزشی با زبان هنر تاثیرگذارتر است و این ظرفیت هنر است که در بازگو کردن مفاهیم دینی برجسته و اثر بخش است و از سویی دیگر دشمنان نیز تلاش دارند تا با ابزار هنر مقاصد خود را دنبال کنند.

وی بیان داشت: هنرمندی که با بهره گیری از هنر خود در این زمینه وارد میدان شود در حقیقت هنرمند متعهد است.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی باید از اینگونه اقدامات حمایت‌های لازم را بعمل آوردند افزود: این ظرفیت وجود دارد که در موضوعات دیگر از جمله نمایش حضور خانوادگی ایرانیان و یا حضور کودکان و نوجوانان در مناسبت‌های مختلف دینی و مذهبی نمایشگاه‌های عکس دیگری برپا شود.

کد خبر 5864041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha